واکنش هالیوود ریپورتر به انتقاد رسانه‌های ایران به انتخاب ˝گذشته˝

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

«هالیوود ریپورتر» در گزارشی ضمن انتشار یافتن خبر انتخاب فیلم ˝گذشته˝ ساخته ˝اصغر فرهادی˝ به عنوان نماینده ایران در این دوره از رقابت‌های اسکار به واکنش‌ها نسبت به این موضوع اشاره کرد.

به گزارش هنرآنلاین؛ روز قبل فیلم سینمایی “گذشته” به کارگردانی “اصغر فرهادی” به عنوان نماینده سینمای ایران به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد که این موضوع با واکنش‌های متفاوت بسیاری روبرو شد.

این مسئله در رسانه‌های مختلف داخلی و خارجی انتشار یافت که در این میان نشریه سینمایی “هالیوود ریپورتر” نیز همچون دیگر رسانه‌های غربی این خبر را منتشر کرد.

هالیوود ریپورتر به نقل از رسانه‌های داخلی نوشت: بنیاد سینمایی فارابی فیلم سینمایی “فرهادی” را که در پاریس ساخته شده است، از میان پیش فهرستی شامل ۱۲ فیلم از جمله فیلم “دربند” ساخته “پرویز شهبازی” که مهمترین آنها بود، انتخاب و به عنوان نماینده سینمای ایران معرفی شده است.

این نشریه سینمایی عنوان کرد: در حالی‌که فیلم قبلی “فرهادی”، “یک جدایی” (محصول سال ۲۰۰۱) میلادی، برنده جایزه اسکار بهترین فیلم خارجی زبان شده است، گروهی در ایران به انتخاب فیلم “گذشته” اعتراض کرده‌اند.

هالیوود ریپور در پایان افزود: “گذشته” که در فرانسه و ایران ساخته شده است، داستان مردی ایرانی (با بازی علی مصفا) است که برای جدا شدن از همسرش( با بازی برنیس بژو) به پاریس بازمی‌گردد ولی او با مرد دیگری (با بازی طاهر رحیم) یک رابطه را آغاز کرده است.

این فیلم که کمپانی پخش “سونی پیکچرز کلاسیک” مسئولیت پخش آن در آمریکا را به عهده گرفته، قرار است ۲۰ دسامبر به صورت محدود در این کشور به نمایش درآید.

انتهای پیام/۵۵


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.