واکنش ها به اظهارات رامنی درباره بیت المقدس

سه شنبه ۱۰ مرداد – ۰۶:۱۲:۳۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

علیر غم بیانیه ی کاخ سفید در واکنش به اظهارات “میت رامنی ” نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره بیت المقدس،فلسطینیان همچننان از اظهارات”رامنی” انتقاد می کنند .
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری ممتاز، “میت رامنی ” که به اراضی اشغالی فلسطین سفر کرده است روز(یک شنبه)، در سخنانی ضمن حمایت از رژیم صهیونیستی ،بیت‌المقدس را بعنوان پایتخت این رژیم اعلام کرد.
کاخ سفید روز دوشنبه در واکنش به این اظهارات ” میت رامنی ” اعلام کرد: مسئله بیت المقدس باید از طریق مذاکرات بین اسرائیلی ها و فلسطینی ها حل و فصل شود.
این درحالیست که مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با میانجی گری آمریکا از سال ۲۰۱۰ پس از چند هفته آغاز ، به علت کارشکنی رژیم صهیونیستی و حمایت های آمریکا از این رژیم متوقف شده است .
رژیم صهیونیستی با حمایت همه جانبه آمریکا به شهرک سازی در مناطق فلسطینی از جمله در ” بیت المقدس ” و کرانه باختری رود اردن ادامه میدهد که این یکی ازعوامل اصلی توقف مذاکرات سازش است .
فلسطینی ها ضمن تاکید بر توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی ، تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت المقدس را خواستارند.
بیش از ۱۳۵ کشور جهان از تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ حمایت کردند .
در چنین شرایطی اظهارت “میت رامنی”درباره بیت المقدس مبنی بر پایتخت بودن رژیم صهیونیستی، واکنشهای مقامات فلسطینی را در برداشته است ، بطوریکه جنبش مقاومت اسلامی فلسطین “حماس “و تشکیلات خودگردان فلسطین این اظهارات را نژادپرستانه و افراطی و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین دانستند.
“نبیل ابو رودینه” از مقامات ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین گفت : این اظهارت غیر سازنده می باشد و به روند صلح در منطقه ضربه می زند .
” یاسر عبد ربه ” دبیر کل سازمان آزادیبخش فلسطین ( ساف ) هم ضمن محکوم کردن اظهارات “میت رامنی” نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر اعلام قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی،گفت: سیاستگذاران آمریکایی بایدبه حقوق ملت فلسطین احترام بگذارند.
در همین حال ” فضل طهیوب ” کارشناس فلسطینی مسائل رژیم صهیونیستی گفت: رقابت” باراک اوباما” رئیس جمهوری آمریکا و”میت رامنی”نامزد جمهوری‌خواه آن،برای حمایت از رژیم صهیونیستی نشان‌دهنده سیاست ثابت امریکا درباره حمایت از این رژیم است .
فضل طهبوب افزود: همه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری و روسای جمهوری این کشور حمایت‌های گسترده امنیتی، نظامی، اطلاعاتی و مالی به رژیم صهیونیستی می‌دهند و میت رامنی نیز از این قاعده مستثنی نیست.
درهمین حال ” دانی دانون” یکی از اعضاء حزب لیکود اسرائیل، از سفر نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اراضی اشغالی استقبال کرد وگفت : این سفر برای اسرائیل بسیار حائز اهمیت است .
درهمین زمینه منابع خبری، از کمک مالی یک‌ میلیون دلاری صهیونیست‌ها به نامزد جمهوری خواه آمریکا برای تامین هزینه‌های انتخاباتی وی خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، «میت رامنی» نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سفر به سرزمین‌های اشغالی توانست بیش از یک میلیون دلار برای تامین هزینه‌های انتخاباتی خود جمع‌آوری کند.
آمریکا همواره از زیاده خواهی رژیم صهیونیستی در مجامع بین المللی و منطقه ای در برابر ملت مظلوم فلسطین حمایت کرده است و این رژیم با حمایت های همه جانبه واشنگتن همچنان به جنایات خود در منطقه ادامه می دهد .
 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۳۱۱۸۱۲۳۵۱۰۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.