واکنش ها به کاهش رتبه اعتباری۱۳ بانک ایتالیایی

واکنش ها به کاهش رتبه اعتباری۱۳ بانک ایتالیایی

جام جم آنلاین: کاهش رتبه اعتباری دولت ایتالیا و همچنین ۱۳ بانک این کشور توسط آژانس رتبه گذاری مودی، نگرانیهایی را در سطح کارشناسان و مردم عادی بوجود آورده است.

به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاین به نقل از یورونیوز، “نیکلا بوری”، اقتصاد دان و استاد دانشگاه با اشاره به ضربه پذیر بودن برخی بانکهای ایتالیایی، می گوید: این اقدام مشکلات زیادی را برای بانکهایی که به کمک دولتی نیاز دارند بوجود خواهد آورد. این اقدام بدان معناست که هزینه تامین مالی برای شرکتها و سهامدارانی که بخواهند پول قرض بگیرند هنوز بسیار بالاست.

این آژانس رتبه گذاری مدعی شده که ایتالیا بدلیل رشد پایین اقتصادی و میزان بالای بیکاری ممکن است نتواند کسری بودجه خود را کاهش دهد.

یک شهروند ایتالیایی در واکنش به این موضوع می گوید: آنها نتوانستند رکورد خود را نگه دارند و اکنون همه ما و دولت باید وارد عمل شویم تا آنها را نجات دهیم در حالی که آنها دارند فریبکاری کرده و ما را تهدید می کنند. چون پول ما پیش آنهاست.

شهروند دیگری هم معتقد است: بین ایتالیای واقعی که پر از شوق و انگیزه برای کار است و طبقه ای که همه امکانات ما را در اختیار دارد، فاصله زیادی وجود دارد.

این تصمیم حیرت کمیسیون اروپا را برانگیخته و این کمیسیون از زمان انتخاب شده برای انتشار این گزارش انتقاد کرده است.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.