واکنش کاربران خبرآنلاین به اظهارات بان‌کی‌مون: چرا تهدیدهای اسرائیل برای حمله به ایران را محکوم نمی‌کنید؟

به گزارش خبرآنلاین، محمود احمدی‌نژاد که سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه روز قدس بود؛ در سخنانش گفت: ملت​های منطقه به زودی زود تکلیف صهیونیست​های غاصب اسرائیلی را یکسره می​کنند. (متن کامل سخنان وی را اینجا بخوانید).

یک روز بعد دفتر مطبوعاتی سازمان ملل متحد، به نقل از بان کی مون، سخنان رئیس جمهور ایران را فتنه انگیز و تهاجمی خواند و آن را محکوم ‌و اعلام کرد: دبیر کل سازمان ملل از سخنانی مبنی بر تهدید موجودیت رژیم صهیونیستی دچار ترس و نگرانی شده است. (اینجا)

 این موضع‌گیزی بان کی‌مون با واکنش‌هایی از سوی کاربران خبرآنلاین مواجه شد. وجه مشترک تمامی این نظرات حاکی از آن است که «چرا دبیرکل سازمان ملل تهدیدهای روزانه اسرائیل درباره حمله به ایران را محکوم نمی‌کند؟»

کاربری با نام «مهدی» نوشته است: تهدیدات اسرائیل را که هیچ محکوم نمی‌کنند، بلکه کشتار و هزاران عمل وحشیانه دیگر از آمریکا، اسرائیل و انگلیس و..دول بی‌فرهنگ غرب را هم محکوم نمی‌کنند؛ اونوقت به ما که می‌رسند، حقوق‌‌دان می‌شوند.

برخی از کاربران نیز به نفوذ لابی‌های آمریکایی و صهیونیستی در سازمان ملل اشاره کرده و اظهارات بان‌کی ‌مون را تخژحت تاثیر آن دانسته‌اند. یکی از آن معتقد است: سازمان ملل از ابتدا زیر نظر شاخه صیهونیستی یهود شکل گرفت و همین گونه پا برجا مانده است. پس جای تعجب ندارد. کاربر بدون نام دیگری نیز با اعتقاد بر اینکه «این موضوع به بان کی مون ربطی ندارد» ادامه داده است: چون او در رفتار و اظهاراتش بیشتر جانب غرب را می‌گیرد و آدم مستقلی نیست. از همین رو در مورد خیلی از مسائل جهان که باید اظهار نظر کند، سکوت می‌کند ولی اگر یک مگس از آسمان اسرائیل پرواز کند، فوری بیانیه صادر می‌کند!

آیدین هم از سیاست‌های ددمنشانه اسرائیل علیه ایران اینگونه یاد کرده است: اسراییل علنا نمی‌گوید که نباید ایرانی در کره خاکی وجود داشته باشد و باید ایران را محو و نابود کنیم؛ بلکه می‌گوید باید از خطر ایران در مقابل خود دفاع کنیم و همه این هتاکی هایش را هم تحت عنوان دفاع از خود بیان می‌کند.

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.