واکنش کاربران خبرآنلاین به حذف «کوکب خانم» از کتاب درسی

به گزارش خبرآنلاین،‌در این خبر رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به شیوه آموزش مصرف شیر در درس «کوکب خانم» که به گفته او قدیمی است، تاکید کرده بود: «اگر این درس را از کتاب درسی مقطع ابتدایی حذف نمی‌کردیم، وزیر بهداشت به ما اعتراض می‌کرد.»

محسن نوشته است:« شیری که تازه از گاو دوشیده شده رو مگه میجوشونن؟ بگو دوست داشتم حذف کردم دیگه»

بچه دوم دبستان قدیم نیز معتقد است: «چون نسل امروزمون درک درستی نان و تخم مرغ نداره ..و سعی میکنه شکم خودش بزور پر کنه و هیچوقت دوست نداره با این تورم کسی رو هم غذا خودش کنه»

عباس نیز در نظرش در پاسخ به بچه دوم دبستان متذکر شده است:« خیر دوست عزیز.چون الان قیمت تخم مرغ دچارنوسان شده وممکنه “کوکب خانم”پول کافی برای خریدن تخم مرغ نداشته باشه؟!»

علی یکی دیگر از کاربران در واکنش به این خبر گفته است:« به این آقا باید گفت همین درس کوکب خانم اگر با فکر و اندیشه به آن نگاه شود ساده زیستی و بی‌آلایشی و پرهیز از تجملات را با نگاه کودکانه به کودک آموزش می‌داد از وقتی که کتاب‌های درسی شد آزمایشگاه و هر روز به سلکی درآمد نتیجه بی سوادی ما شد کتب نظام قدیم آن‌قدر مطالب منطقی و قوی داشت که هرسال در المپیادهای بین المللی جزو نفرات اول بودیم الان چندمیم ؟»

یک کاربر نیز که نام خود را درج نکرده یادآور شده است:« مشکل این مملکت کوکب خانم و دهقان فداکار و عمو حسن گاو شیردهی داشت بود، که به لطف دانشمندان عاقل و با هوش ما حل گردید. حتما دلیل حذف نام پادشاهان از درس تاریخ هم به دلیل به روز کردن دانش آموزان ما بود. خدا قوت با این همه تلاش و درایت»

یکی دیگر از کاربران هم اشاره کرده حرمت امامزاده رو باید متولی نگه داره. وقتی خود شما یک واژه عربی رو جایگزین یک واژه غربی می کنید نمی تونید از مردم انتظار داشته باشید به پارسی سخن بکن.

همچنین یکی دیکر از کاربران گفته است:« مساله این چیزا نیست. مساله اینه که ما معمولا می ریم سراغ بی عیب ترین و بی مشکل ترین مسائل و اصولا نمی‌تونیم ببینیم یه چیزی داره درست کار می‌کنه. مگه قراره توی دوران ابتدایی چه چیزی بچه یاد بگیره که این‌قدر کارشناسی می‌شه؟ تو این دوران فقط باید بچه خوندن نوشتن یاد بگیره و یه کم حساب کتاب. اون چهار تا دینی و علومی هم که تدریس می‌شه اگر هم یاد ندن خود بچه از بابا و مامانش می‌پرسه یاد میگره.»

کاربری به نام ثابتی نیز خطاب به وزیر بهداشت نوشته است:« خود خانم وزیر با درسهایی مانند کوکب خانم و دهقان فداکار و…. به وزارت رسیدند … قرار نیست که مطالب اموزشی در پایه ابتدائی مباحث استرلیزاسیون شیر را تشریح کند. خلاصه اینکه فکر نان کنید که خربزه اب است .خانم وزیر.»

کاربر دیگر هم به وزیر بهداشت گفته است:« حالا یکی بگه مگه شیر با این گرونی گیر همه بچه های ایرانی میاد. خانم وزیر نگران این باشن»

کاربری به نام بچه تهرون نیز نوشته ای بابا، کسانی از فرهنگ و ورزش این کشور در حال حذف شدن هستن که کوکب خانم پیششون هیچی نیست! اینم مثل اونا

یکی دیگر از کاربران بدون نام نیز گفته است:«علت حذف درس کوکب خانم فقط یک مسئله است و آن اینکه اگر کوکب خانم شیرو ماست و پنیر و کره و دوغ و تخم مرغ …را خودش تهیه کند پس وزارت اقتصاد چطور قیمت اجناس را بالا ببرد و جیبش را پرکند.»

۲۴۴

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.