واکنش کاربران خبرآنلاین به یک خبر / چرا در ماه رمضان امسال از سریال‌های طنز خبری نیست؟

به گزارش خبرآنلاین، خبر «دلیل افت کیفی سریال‌های ماه رمضان چیست؟ + جدول» که روز جمعه منتشر شد با واکنش‌های متفاوت کاربران روبرو شده است. (اینجا)

 
بسیاری از کاربران از مجموعه‌هایی که در حال حاضر به عنوان مجموعه مناسبتی ماه رمضان روی آنتن می‌رود انتقاد کرده‌اند.

به عنوان مثال، یک کاربر نوشت: «انصافا جای کارهای رضا عطاران و کلا طنز در کل صدا‌و‌سیما خالیست. خسته شدیم از این فیلم‌های کسل کننده و پرمعنا!!!!!»

فرشاد نوشت: «سریال‌های امسال واقعا به نظر من افتضاحه…»

پوریا با انتقاد از سریال‌های ماه رمضان امسال گفت: «چرا با وجود اینکه آقای دارابی معاون محترم صدا‌و‌سیما بار‌ها گفته‌اند سریال‌های غم‌انگیز ساخته نشود ولی باز هم سریال‌های امسال محتوای طنز ندارند؟ چرا نباید در این ماه عزیز سریال‌های شاد ببینیم؟ سریال‌هایی مثل «گمگشته»، «بزنگاه»، «متهم گریخت»، «خانه‌به‌دوش» و غیره که در سال‌های گذشته پخش می‌شد و خانواده‌ها را دور هم جمع می‌کرد زمان افطار. تا کی غم و ناراحتی؟ چرا شاد نباشیم در ماه مهمانی خدا»

میثاق هم نوشت: «خدایی‌اش هیچکدوم از اینارو نگاه نکردم! چرا سریال طنز درست نمی‌کنید مردم یه کم روحیشون عوض بشه؟ اینا چیه ساختین با کلی هزینه الکی!!!»

کاربری با نام «من خودم تنها بدون» نوشت: «متاسفم از این همه جو کسل‌کننده صدا‌و‌سیما. اگه تکراری از سال‌های گذشته هم پخش کنین از اینا بهتره. از آقای مهران مدیری یا رضا عطاران یا مهران غفوریان یا یوسف تیموری یا سعید آقاخانی یا علی صالحی بخواین که سریال درست کنن. اینا ستاره‌های طنز و از هنرمندان برجسته تلوزیون هستند.»

یکی از کاربران خبر آنلاین با انتقاد از اینکه جای کارگردان‌های خوب در رسانه ملی خالی است، نوشت: «از بس که به این کارگردان‌های خوب، سخت گرفتین و تو ذوقشون زدین که دیگه هیچکی تو صحنه نیست. فقط ماه رمضون فیلم ارواح و جسد و خون و از این جور احساساتی که با احساسات مردم بازی می‌کنن می‌سازین و پخش می‌کنین خییییییییییلی متاسفممممممممم.»

حمیدرضا هم پیشنهاد بازپخش سریال‌های سال‌های قبل را مطرح کرد و نوشت: «اگه می‌خواهید این روند افت رو تکرار کنید «اصلا دیگه سریال‌ها رو پخش نکنید» تکرار سریال‌های سال قبل رو بزارید. این بهتره»

مجید نوشت: «نمی‌دونم چرا هنرمندانی همچون رضا عطاران و حمید لولایی و مریم امیرجلالی و سیروس گرجستانی و کارگردانانی همچون خانم پریسا بخت‌آور که الحق و الانصاف سریال‌های خوبی می‌ساخت در این یکی دو سال خبری نیست؟ این خود جای سئوال از مسئولان داره.»

یکی از کاربران با انتقاد از مجموعه «خداحافظ بچه» نوشت: «عرض کنم اسم «خداحافظ بچه» مناسب این سریال نیست من «ناله» رو بهتر می‌دونم شما کجای سریال ناله رو پسندیدی؟»

برخی از کاربران هم از عملکرد رسانه ملی طی سال‌های اخیر انتقاد کردند.

جگوار نوشت: «اگر نگاهی به لیست سریال‌های هر سال در ماه رمضان داشته باشیم می‌بینیم تعداد انگشت‌شماری از ین سریال‌ها مورد پسند مردم قرار گرفته است. علت این مشکل هم نبود الگوی درست و فهم نکردن دوستان صدا‌و‌سیمایی از این مسئله است. فکر می‌کنم تا زمانی که حاضر به تغییر نباشیم هیچ چیز تغییر نخواهد کرد و باز هم شاهد سریال‌های سوپر مارکتی و کلیشه‌ای باشیم»

کاربر دیگری نوشت: «افت نیست سقوط آزاده. من که همون سریال‌های چند سال قبل رو هنوز هم می‌بینم لذت می‌برم. یعنی اینقدر قحطی موضوع و فیلنامه شده که باید ماجرای کسل‌کننده و مسخره یک چمدان و یا بچه‌دار شدن ۳۰ شب کش پیدا کنه. بدون فیلمنامه بدون بازیگر، بدون هدف، بدون خلاقیت. همین طور هر چه پیش آید خوش آید می‌رن جلو که فقط یه کاری کرده باشند. احتمالا بعد از ماه رمضون هم چند تا مصاحبه پخش می‌شه که مردم خیلی لذت بردن و بعد هم تقدیر از عوامل. اگر با همین روال بخوان برن جلو به ضرر خودشونه.»

برخی دیگر ار کاربران به ذکر خاطراتشان از پخش سریال‌های ماه رمضان سال‌های گذشته پرداخته‌اند و جای پخش این دست از سریال‌ها را در رسانه ملی خالی می‌بیند.

رضا نوشت: «قدر زر زرگر بداند قدر گوهر گوهری. قربون عطاران و اون شازده (خدابیامرز) با اون لگنش برم. سال‌های قبل چقدر سریال‌های خوبی پخش می‌شد. سیروس گرجستانی با ننه‌اش چقدر ما رو می‌خندوند. چمدون اون زمان تو زیرزمین کجا این سریال چمدون امسال کجا!! آقای رضا عطاران این رو بدون که ما همیشه به یادتیم. دوستان در کامنت‌ها به مورد خوبی اشاره کردند. مثل اینکه صدا و سیما بیشتر به کمیت فکر می‌کنه تا به کیفیت. ان‌شاالله با خواندن این کامنت‌ها یه تجدیدنظری تو سیاست‌هاشون بکنند»

بدون نام نوشت: «انصافا هیچ سریالی تا حالا به جذابی سریال «خانه به دوش» توی ماه رمضان ساخته نشده»

یکی دیگر از کاربران هم «میوه ممنوعه» را از بهترین‌ها ی ماه رمضان دانست.

بدون نام نوشت: «بهترین سریال‌ها. «متهم گریخت». «خانه بدوش». «زیرزمین»، «بزنگاه» و «یک وجب خاک.»

تعدادی هم عملکرد صدا‌و‌سیما در پخش مجموعه‌های مناسبتی را بسیار خوب ارزیابی کردند.

یک کاربر با نام «کارمند رسانه ملی» نوشت: «صداوسیما مجموعه‌ای با انگیزه و توانمند است.»

یکی دیگر از کاربران نوشت: «به نظر من «خداحافظ بچه» سریال بسیار خوبیه و از خیلی نمونه کارهای طنز که شما موفق می‌دونید، فیلمنامه و اجرای بهتری داره، اما سریال‌های دیگه به نظر من هم به درد این ماه نمی‌خورند و خیلی هم کلیشه‌ای و بد ساخته شده‌اند!»
 

۵۸۲۴۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.