واکنش کلینتون به حادثه بنغازی/ درخواست صریح مصر از دولت آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه های اسکای نیوز عربی و المیادین، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا لحظاتی پیش در یک کنفرانس مطبوعاتی، موضع دولت این کشور به حادثه حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی را اعلام کرد.

کلینتون گفت : ما دوستی با لیبی را ادامه خواهیم داد و با شرکای خود برای حمایت از آمریکایی ها در خارج از آمریکا تلاش خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا بدون محکوم کردن اقدام شرم آوردر آمریکا یعنی تولید یک فیلم موهن علیه پیامبر اسلام(ص) که احساسات مسلمانان را جریحه دار کرده است، مدعی شد حمله به بنغازی باید وجدانهای همه مردم دنیا از هر دینی را به درد آورد.

کلینتون در عین حال تهدید کرد حمله اخیر به کنسولگری آمریکا در بنغازی بدون مجازات نخواهد ماند.

وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت آنچه در بنغازی رخ داد(حمله به کنسولگری آمریکا) هیچ توجیهی ندارد.

درخواست مصر از آمریکا

وزارت امور خارجه مصر در پی اقدام موهن اخیر در آمریکا و ساخت یک فیلم اهانت آمیز درباره پیامبر اسلام(ص) از دولت آمریکا خواست موضع صریح خود را در قبال آن اعلام کند.

واکنش سازمان ملل متحد

خبر دیگر اینکه سازمان ملل متحد، حمله مسلحانه به کنسولگری آمریکا در بنغازی که به کشته شدن سفیر این کشور منجر شد، محکوم کرد.

اعزام تفنگداران آمریکایی به لیبی

این در حالی است که شبکه اسکای نیوز عربی گزارش داد تیمی از تفنگداران واحد مبارزه با تروریسم آمریکا برای حمایت از سفارت آمریکا به لیبی اعزام شده اند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.