واگذاری مسکن در استان قزوین به روز می شود

پنجشنبه ۲۲ تیر – ۱۱:۳۲:۵۱ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزای آریا- مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین گفت : واگذاری مسکن به تمامی متقاضیان تا پایان امسال در این استان به روز می شود.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا،   محمد نادر محمد زاده با بیان این خبر گفت : هم اکنون عملیات ساخت بیش از ۵۱ هزار واحد مسکونی مهر در استان قزوین در دست اجراست و طبق برنامه ریزی صورت گرفته واگذاری مسکن در استان قزوین تا پایان سال به روز شده و متقاضیان واجد شرایط می توانند پس از انجام تشریفات اداری مسکن خود را تحویل بگیرند.
وی با ارائه گزارشی از مراحل ساخت مسکن مهر در این استان از واگذاری ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر تا پایان امسال خبر داد و گفت : این واحدها در سه مرحله و به طور میانگین در هر مرحله ۱۰ هزار واحد واگذار می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین ، تعداد واحدهای مسکونی موجود در استان را ۲۰۰ هزار واحد اعلام و اضافه کرد : هم اکنون ۲۵ درصدکل واحدهای مسکونی کل استان در دست ساخت است که با این حساب نیاز کلیه افراد فاقد مسکن برطرف خواهد شد که این موضوع نقش موثری در خارج شدن مسکن از کالای سرمایه ای و تبدیل آن به کالای مصرفی و تنظیم بازار خواهد داشت.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین اظهار داشت : عملیات اجرایی مسکن مهر در استان قزوین با ۱۵ هزار واحد مسکونی در قالب تعاونی ها آغاز شد که بخش اعظم آنها یا تحویل متقاضیان شده و یا در حال طی مراحل نهایی هستند که امیدواریم تا پایان نیمه اول امسال تحویل داده شود.
وی افزود : در مرحله بعدی پروژه های سه جانبه ساخت مسکن مهر شامل ۱۶ هزار واحد در استان قزوین آغاز شد که عمده این واحدها هم اکنون در مرحله نازک کاری و سفت کاری است که انتظار داریم حدود ۱۲ تا ۱۳ هزار واحد آن تا پایان سال جاری و مابقی اوایل سال آینده واگذار شود.
محمد زاده ،با بیان اینکه ساخت مسکن مهر به صورت خود مالکی به طور مستمر در استان ادامه دارد یادآور شد : هدفگذاری مسکن مهر برای اقشار متوسط به پایین جامعه بوده و افرادی که فاقد آورده اولیه باشند می توانند برای خانه دار شدن از نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد، بهزیستی و خیران مسکن ساز کمک بگیرند.
این مسول ، ضمن تشریح برنامه های صنعتی سازی در پروژه مسکن مهر استان قزوین تصریح کرد : هم اکنون برای ساختمان سنتی ۲۰۰ میلیون ریال ، نیمه صنعتی ۲۲۰ میلیون ریال و صنعتی ۲۵۰ میلیون ریال تسهیلات اعطا می شود.
که این موضوع تشویق مجریان برای صنعتی سازی و ساخت کارخانه هایی با تولید انبوه را در استان در پی داشته است.
به گفته ی محمدزاده هم اکنون ۱۰۰ درصد پروژه های سه جانبه و در مجموع ۶۵ درصد پروژه های مسکونی مهر در استان قزوین به صورت صنعتی ساخته می شود.
مدیرکل راه و شهرسازی قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برنامه های پیش بینی شده در زمینه بهسازی بافت فرسوده گفت : هم اکنون در شهر قزوین ۴۰۰ هکتار و در کل استان ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که بخشش ۷۵ درصدی عوارض و یک طبقه تراکم رایگان از سوی شهرداری و اعطای وام ۲۰۰ میلیون ریال از جمله مشوق های
پیش بینی شده برای تسریع در نوسازی این بافت محسوب می شود.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۱۲۱۱۳۲۵۱۱۲۹


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.