واگذاری هفت بندر صیادی در بوشهر ظرف چهار سال

دوشنبه ۲۵ اردیبهشت – ۱۰:۲۷:۴۳ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- رئیس بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر از واگذاری هفت بندر صیادی در این استان خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی آریا به نقل ازمانا، “علیرضا زارع” اظهار داشت: در راستای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و بر اساس ضوابط اجرایی ماده ۸۸ قانون تنظیم بخشی ازمقررات دولت از سال ۸۷ ،واگذاری مدیریت بهره برداری و نگهداری،بنادر صیادی بوشهر آغاز شد.
وی ادامه داد:از سال ۸۷ تا سال ۹۰ ،مدیریت بنادر صیادی صلح آباد،دیلم،نخل تقی،عامری،دیر ،جلالی و بوشهر به تعاونیهای صیادی مربوطه واگذار شده است که با واگذاری دو بندر دیگر این تعداد به ۹ بندر بالغ خواهد شد .
این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر،خاطرنشان کرد: در این راستا واگذاری بندر صیادی “بندرگاه” به بخش خصوصی در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته وی،بندر صیادی بندرگاه در روستای بندرگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان بوشهر واقع شده است صیادان زیادی در آنجا به فعالیت مشغول هستند.
رئیس بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر در مورد بندر صیادی گناوه نیز اظهار داشت:پروژه واگذاری بندر صیادی گناوه به بخش خصوصی در حال حاضر مراحل قانونی را طی می کند و پیش بینی می شود نیمه دوم امسال این امر اجرایی شود.
این مقام مسئول در اداره کل شیلات استان بوشهر،خاطرنشان کرد:وگذاری مدیریت بنادر صیادی در بوشهر این موضوع را به اثبات رسانده که با این امر،علاوه بر کاهش هزینه های سازمان شیلات،بهره وری در بنادر صیادی افزایش یافته است.
بر اساس سرشماری سال ۱۳۸۵ جمعیت این روستا دو هزار و ۱۹۹ نفر در قالب ۵۲۳ خانوار اعلام شده است که به دلیل قرار گرفتن این روستا در مجاورت سایت نیروگاه اتمی بوشهر و وجود خاطرات احتمالی ناشی از آلودگی ،جابجایی این روستا در دستور کار استانداری بوشهر قرار گرفته است.
اثرات جابجایی ساکنین این روستا بر عملکرد بندر صیادی “بندرگاه “بسیار حائز اهمیت خواهد بود و باید دید مسئولان چه فکری برای این بندرصیادی پس از جابجایی روستا خواهند داشت.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۴۱۰۲۷۴۳۱۹۶


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.