واگذاری بلوک ۵۰،۵ درصدی فولاد خوزستان تصویب شد

۳۰م دیماه ،

هیات واگذاری در تازهترین جلسه خود با واگذاری مجدد بلوک ۵۰،۵ درصدی فولاد خوزستان موافقت کرد.

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) هیات واگذاری در جلسه روز قبل خود با عرضه مجدد بلوک ۵۰٫۵ درصدی فولاد خوزستان از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران به صورت نقد و اقساط از طریق بورس موافقت کرد.

به این ترتیب بعد از ناکامی چند باره سازمان خصوصی سازی در فروش این شرکت ،قرار است بار دیگر یک میلیارد و ۱۰۶ میلیون و ۹۶۰ هزار سهم از سهام شرکت فولاد خوزستان به قیمت تابلوی بورس در روز عرضه به اضافه ۲۵ درصد به شرط آنکه از ۳ هزار تومان کمتر نباشد و به صورت ۲۵ درصد نقد راهی میز فروش شود.

این در حالی است که وجود بدهی ۲۵۰ میلیون دلاری فولاد اکسین خوزستان که در صورتهای مالی فولاد خوزستان افشا شده است مهم ترین سبب عدم فروش این شرکت در عرضه های قبل است به طوری که آخرین بار بلوک فولاد خوزستان در روز ۲۱ آذر ماه به قیمت ۳ هزار تومان عرضه شد که وضعیت بازار، بزرگ بودن شرکت ،نیاز به نقدینگی ۶۰۰ میلیارد تومانی و نیز ابهام بدهی ۲۵۰ میلیون دلاری سبب به فروش نرفتن سهام بلوکی این شرکت شد.

با این حال واگذاری دوباره فولاد خوزستان در جلسه هیات واگذاری به تصویب رسید تا خصوصی سازی بار دیگر شانس خود را در فروش این شرکت امتحان کند تا شاید این بار طلسم واگذاری فولاد خوزستان شکسته شود.

همچنین در جلسه روز قبل هیات واگذاری قیمت پایه و شرایط واگذاری ۲۰ درصد سهام شرکت فنآوران صنعت بتن از طریق مزایده به صورت نقد و ۴۹ درصد سهام شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه مسجد سلیمان از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی شرکت مدیریت منابع آب ایران از طریق مزایده به صورت نقد تصویب شد.

همچنین در این جلسه قیمت پایه و شرایط واگذاری جهت عرضه مجدد ۱۰۰ درصد سهام شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران از طریق فرابورس به صورت نقد و اقساط و ۱۰۰ درصد ارزش نیروگاه زاگرس از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی توانیر از طریق مزایده به صورت نقد و اقساط به تصویب رسید.

تصویب قیمت پایه ۱۰۰ درصد سهام شرکت تولید نیروی برق بیستون از شرکتهای زیرمجموعه شرکت مادر تخصصی توانیر جهت واگذاری بابت طرح توزیع سهام عدالت از طریق فرابورس به صورت نقد از دیگر مصوبات جلسه هیات واگذاری بود.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.