واگذاری توسعه سامانه سریع السیر به دانشگاه علم و صنعت ایران

۱۰اردیبهشت،

رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: تامین نیروی انسانی و توسعه فعالیت های تحقیقاتی از ماموریت های اصلی دانشگاه در حوزه صنعت حمل و نقل است.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، محمد سعید جبل عاملی در سومین کنفرانس بین الملی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن با بیان اینکه آموزش عالی کشور در حال تحولات بسیار سریع است، افزود: ورود دانشگاه های بزرگ به عرصه تحقیقات یکی از ویژگی های مهمی است که آموزش عالی کشور را در حال حاضر نسبت به دوره های قبل ممتاز می کند که این امر دستاوردهایی خوبی برای کشور داشته است.

وی با بیان اینکه گسترش تحقیقات و تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها فرصت مناسبی برای تولید علم بوده است، ادامه داد: خوشبختانه این دستاوردها در سال های اخیر سبب شد تا دانشگاه های فنی و مهندسی به آرزوی دیرینه که همان مأموریت یافتن برای پروژه های ملی است، دست یابند و امروز برناه های راهبردی مشخص و مدونی در حوزه فناوری در بر عهده دانشگاه ها همچون دانشگاه علم و صنعت گذاشته شده است.

ریئس دانشگاه علم و صنعت ایران با تاکید بر اینکه اعتماد بخش های مختلف صنعت به مراکز علمی و دانشگاهی سبب شد تا انتظارات هدفمند و هوشمندانه بیشتری از این مراکز داشته باشند، گفت: باید چنین دستاورد مهم را مدیریت کنیم و برای بهره وری از فرصت های موجود دانشگاه ها گام های موثرتری برداریم.

جبل عاملی با اشاره به اینکه باید بین دانشگاه و صنعت تعمال برقرار شود، افزود: خوشبختانه پروژه های مهمی را در بخش حمل و نقل ریلی برای دانشگاه علم و صنعت ایران تعریف کرده اند و این دانشگاه نیز در حال پیگیری ماموریت های واگذار شده خود است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در صنعت حمل و نقل سبب شد تا دانشگاه ها به تحقیق و توسعه این صنعت توجه کنند، ادامه داد: وابستگی فضای کسب و کار کشور به بخش حمل و نقل ریلی از ویژگی های دیگر این بخش است.

ریئس دانشگاه علم و صنعت ایران در پایان با بیان تامین نیروی انسانی و توسعه فعالیت های تحقیقاتی از ماموریت های اصلی دانشگاه ها در حوزه صنعت حمل و نقل است، اظهارداشت: از سال ۱۳۷۶ تحول عمده ای در بخش تامین نیروی انسانی و مدیریت حمل و نقل ریلی داشتیم تا اینکه در سال ۱۳۸۳ و ۱۳۸۴ دانشگاه به بخش تحقیقاتی و پژوهشی سوق پیدا کرد که مدیریت خوب سبب تاسیس دانشکده های مختلف مهندسی در این دانشگاه شد./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.