واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش همچنان در حال بررسی است/تشکیل کمیته ای برای بررسی جزئیات

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه بحث واگذاری مهدهای کودک همچنان در حال بررسی است، گفت: در جلسه ای که با نمایندگان مجلس در این خصوص برگزار شد، نمایندگان به صورت کلی با واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش موافقت کردند اما ریزه کاری هایی هم وجود دارد که در این راستا مقرر شد کمیته ای متشکل از بهزیستی، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و … تشکیل و در این رابطه جزیی تر تصمیم گیری شود. 

حبیب الله مسعودی فرید در گفت و گو با ایسنا، در این رابطه اظهار کرد: سازمان بهزیستی درخواست دارد که کودکان زیر سن دبستان یک گروه تلقی شوند و تولی گری مهدهای کودک باید بر عهده یک نهاد قرار گیرد، چراکه تولی گری دوگانه یا چندگانه به حوزه کودک آسیب می زند.  

وی با اشاره به اینکه موضوع کودک و ورود به عرصه کودک به ویژه کودکان زیر سن دبستان موضوعی چند وجهی است افزود: اگر این موضوع را صرفا در آموزش (به معنای رایج آن) خلاصه کنیم، در نگاه به کودک اشتباهی راهبردی است. به نظر ورود به موضوع کودک باید به مثابه کودک باشد به این معنی که تمام ابعاد رشدی، جسمی، روانی، معنوی، عاطفی و… را در نظر بگیریم. اگر به این نحو به موضوع ورود کنیم، ثمره آن بهتر خواهد بود. 

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: به طور کلی ۷.۵ درصد کودکان زیر سن دبستان در مهدهای کودک بهزیستی و ۳ الی ۴ درصد در مراکز متفرقه حضور دارند، اما تکلیف ۹۳ درصد دیگر کودکان چه خواهد شد؟ به نظر اکنون که مقام معظم رهبری نیز بحث مهمی بر روی این موضوع داشتند فرصت مناسبی است که به موضوع کل کودکان زیر سن دبستان بپردازیم. 

مسعودی فرید در ادامه به جلسه ای که در این خصوص با نمایندگان مجلس برگزار شده است اشاره کرد و گفت: در جلسه ای که با نمایندگان مجلس در این خصوص برگزار شد، نمایندگان به صورت کلی با واگذاری مهدهای کودک به آموزش و پرورش موافقت کردند اما ریزه کاری هایی هم وجود دارد که در این راستا مقرر شد کمیته ای متشکل از بهزیستی، آموزش و پرورش، نمایندگان مجلس و… تشکیل و در این رابطه جزیی تر تصمیم گیری شود. 

مسعودی فرید اعلام کرد که بحث واگذاری مهدهای کودک همچنان در حال بررسی است، البته پیشنهاد ما این است که در ابتدا کار را با نگاه همه جانبه تعریف و پس از آن مشخص شود که مهدهای کودک را چه کسی برعهده بگیرد.

وی با بیان اینکه موضوع زیر سن دبستان فقط مهدهای کودک نیست خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این است که با بخشهای دیگری که به نوعی با موضوع کودک در ارتباط اند، تعامل داشته باشیم تا شاید این موضوع در قالب شورای سیاستگذاری کلان تر یا شورای سیاست گذاری کودک شکل گیرد.

ِ

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.