واگذاری هما تا دو هفته آینده

۲۶م آذر ،

چکیده: مدیرعامل ایران‌ایر گفت: شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران به سبب بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی، به این ارگان به صورت تهاتری واگذار شد و تا دو هفته آینده ابلاغ واگذاری ۱+۵۰ درصد سهام آن صادر می‌شود.

فرهاد پرورش در سومین نمایشگاه راه و شهرسازی در خصوص واگذاری هما به سازمان تأمین اجتماعی گفت: واگذاری مجموعه هما سه مرحله داشت که ایرتور و هتل‌های هما واگذار شدند و قرار شد طبق قانون در بودجه ۹۱ بابت هتل‌های هما ۳۰۰ میلیارد تومان به این ایرلاین اختصاص پیدا کند.

وی در ادامه افزود: برای واگذاری شرکت ایران‌ایر نیز سه بار فراخوان واگذاری انجام شد، اما به دلایل زیان‌دهی هما، این شرکت فروش نرفت، بنابراین پیشنهاد داده شد هما بابت طلب یکی از دستگاه‌ها از دولت به سازمان تأمین اجتماعی به صورت تهاتری واگذار شود.

مدیرعامل ایران‌ایر با بیان اینکه هما یک‌هزار و ۴۴۰ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شد، تصریح کرد: هنوز ابلاغ رسمی این واگذاری انجام نشده اما تا دو هفته آینده اجرایی می‌شود و ۵۰+۱ درصد سهام هما به سازمان تأمین اجتماعی واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه هما پروازهای تکلیفی نیز دارد، اظهار داشت: به سبب خواسته بعضی از نمایندگان مجلس و استانداران، حتی با ضریب اشغال ۴۵ درصد نیز پرواز کرده‌ایم.


ارانیکو – آخرین خبرها و مقالات
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.