واگذاری یارانه تغذیه به صندوق رفاه وزارت علوم

۱۰اردیبهشت،

18-343.jpg

برخی از روسای دانشگاه‌های کشور خواستار واگذاری یارانه کمکی کالاهای اساسی مربوط به تغذیه به صندوق رفاه دانشجویان شدند.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر موذنی رییس دانشگاه شیراز، با بیان اینکه پرداخت یارانه‌های غذایی از ماموریت‌های صندوق حذف شده است، گفت: شرایطی صورت گیرد که یارانه تغذیه دانشجویان مجددا به صندوق رفاه واگذار شود. اگر قرار باشد که به بهانه کمبود بودجه، یارانه تغذیه کم شود، مشکلی حل نمی‌شود.

وی افزود: بنابراین خواستاریم در مجلس این اعتبار به جای خودش که همان صندوق رفاه است، بازگردد.

جهانشیر امینی، رییس دانشگاه کردستان پیشنهاد داد که یارانه تغذیه مجددا به صندوق رفاه واگذار شود، چرا که اگر یارانه به دانشگاه‌ها واگذار شود، بودجه به اندازه‌ای که باید افزایش پیدا نمی‌کند و بودجه زیرمجموعه همان دانشگاه قرار می‌گیرد.

وی افزود: با توجه به اینکه دانشگاه کردستان جمعیت غیربومی بسیاری دارد، آمار تغذیه دانشجویان بالاست، بنابراین درخواست برای وام دانشجویی نیز بسیار است، این در حالی است که درصد بسیاری از وام‌های شهریه ما هنوز پرداخت نشده است.

پرویز آژیده، رییس دانشگاه تبریز با اشاره به تغییر زمان برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشگاه، تصریح کرد: ابتدا به این نتیجه رسیدیم که امتحانات دروس عمومی را قبل از ۲۰ خرداد و دروس تخصصی را بعد از دوم تیر برگزار کنیم، اما همکاران و دانشجویان طی نامه‌ای خواستار شدند که امتحانات تا پیش از ۲۰ خرداد به پایان برسد.

وی با بیان اینکه برای اینکه مشکلی به کلاس‌ها وارد نشود، دو جلسه جبرانی برای هر کلاس پیش‌بینی شده است، گفت: بنابراین از این جهت نگرانی‌ نیست و به همکاران خود در دیگر دانشگاه‌ها پیشنهاد می‌کنم که برگزاری امتحانات به گونه‌ای باشد که سبب حاشیه‌سازی نشود.

به گزارش ایسنا، نوحه‌گر، رییس دانشگاه هرمزگان با بیان اینکه در این استان شور و نشاط خوبی در بین دانشجویان قرار دارد، گفت: تابه حال دو تا سه نفر از کاندیداهای احتمالی انتخابات درخواست خود را مبنی بر حضور در دانشگاه اعلام کرده‌اند و ما نیز در چارچوب مقررات، با حضور این اشخاص موافقت کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه ترم جاری از هفته اول بهمن در دانشگاه هرمزگان آغاز شد، اظهار کرد: در حال حاضر وارد هفته چهاردهم کلاس‌ها شده‌ایم و اگر کلاس‌ها به صورت کامل برگزار نشود، کلاس‌های جبرانی نیز برگزار خواهیم کرد.

نوحه‌گر با بیان اینکه با توجه به وضعیت اقلیمی استان‌های جنوبی کشور، امتحانات دانشگاه‌های این استان‌ها معمولا پیش از فصل تابستان به پایان می‌رسد، تصریح کرد: دانشگاه هرمزگان همچنین این برنامه‌ریزی را دارد که برای سال آینده با موافقت وزارت علوم امتحانات خود را قبل از ۱۵ خرداد ماه به پایان برساند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.