وبا همچنان یک بیماری بسیار کشنده درجوامع فقیر است

بنا به گزارش های جهانی، بیماری وبا هنوز در بسیاری از کشورها شیوع بالایی دارد و در جوامع فقیر به عنوان یک بیماری بسیار کشنده مطرح است.

نادر شریف زاده، متخصص بیماری های گوارشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: وبا عفونت باکتریایی روده کوچک است که موجب اسهال آبکی و حاد و برخی از مشکلات گوارشی می شود.

وی تاکید کرد: با شیوع و با در یک منطقه، تعداد زیادی از افراد آن منطقه مبتلا به بیماری شده و خطر اپیدمی بیماری هم وجود خواهد داشت.

شریف زاده با اشاره به شیوع جهانی و با در مناطق مختلف به ویژه گرم و مرطوب تصریح کرد: وبا در کشورهای پیشرفته و برخی از کشورهای در حال توسعه کنترل شده و موارد مرگ و میر بیماری در این کشورها بسیار ناچیز است.

وی افزود: در مقابل بنا به گزارش های جهانی، بیماری وبا هنوز در بسیاری از کشورهای شیوع بالایی دارد و در جوامع فقیر به عنوان یک بیماری بسیار کشنده مطرح است.

شریف زاده خاطر نشان کرد: ناسالم و غیر بهداشتی بودن آب آشامیدنی، خوردن غذاهای آلوده به باکتری عامل وبا، بهداشت فردی پائین و  مشکلات تشخیص و درمانی، از دلایل بسیار مهم بالا بودن موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از وبا به ویژه در جوامع فقیر است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.