وجدانی که سرانجام بیدار شد/ درخواست آمریکا از بنگلادش درباره مسلمانان میانمار

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، “پاتریک ونترل” از سخنگویان وزارت خارجه آمریکا روز گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد : دولت ایالات متحده عمیقا نگران اقدام دولت بنگلادش در رابطه با مسدود کردن راه های کمک رسانی نهادهای غیر دولتی به مسلمانان روهینگیایی است که به این کشور پناه برده اند.

ونترل در ادامه از دولت بنگلادش خواست تا اجازه بدهد که نهادهای غیر دولتی بین المللی بتوانند کمک های خود را به مسلمانان روهینگیا که بواسطه اقدامات خشونت بار بودائیان میانمار آواره شده اند برسانند.  

به نوشته رویترز، بیش از ۸۰۰ هزار مسلمان روهینگیا در میانمار زندگی می کنند اما دولت این کشور آنها را به رسمیت نمی شناسد. آشوب ها و خشونت های قومی و خودداری دولت از فرونشاندن این خشونت ها موجب شده تا بسیاری از این مسلمانان به بنگلادش فرار کنند.

در ارتباط با وضعیت مسلمانان در کمپ های مرزی بنگلادش چندی پیش روزنامه تودی زمان گزارشی را منتشر کرد که گویای وضعیت بد این افراد بود.

در همین ارتباط روز گذشته روزنامه های ترکیه اعلام کردند که همسر و دختر “رجب طیب اردوغان” نخست وزیر ترکیه روز چهارشنبه ( امروز ) همراه یا یک کاروان حاوی کمک های انسان دوستانه برای مسلمانان میانمار عازم این منطقه می شوند.

بر اساس اعلام منابع سازمان ملل از زمان آغاز دور جدید کشتار مسلمانان در میانمار و بواسطه حمله نیروهای پلیس میانمار که مسلمانان را هدف قرار می دهند نزدیک به ۱۰۰ هزار مسلمان میانماری خانه های خود را ترک کرده اند.

مسلمانان روهینگیا برای زنده ماندن در حالیکه فرزندان خود را در بغل دارند در زیر باران شدید و برخی با پای برهنه از جنگل عبور می کنند تا به ساحل رسیده و از آنجا به بنگلادش بروند.

در کمپ های مهاجرانی که مسلمانان روهینگیا از سال ۱۹۹۳ به آنها پناه می برند، مردم وابسته به کمک های غذایی سازمان های خیریه و بین المللی هستند. بر اساس یک آمار دولتی فقط در یکی از کمپ های کاکس بازار شش هزار خانواده که بالغ بر ۷۰ هزار نفر می شوند زندگی می کنند. و اغلب در سرپناه هایی که فقط ۱۵ متر مربع وسعت دارد سه خانواده باهم زندگی می کنند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.