وجود اختلافات شدید میان واشنگتن و تل آویو درباره ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، “مایک راجرز” که در ماه آگوست به همراه تعدادی دیگر از مقامات آمریکا از جمله سفیر این کشور در تل آویو با “بنیامین نتانیاهو” نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیدار کرده بود برای اولین بار پس از آن دیدار درباره صحبتهای رد و بدل شده میان مقامات دو طرف سخن گفت.  

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمانیدگان آمریکا در مصاحبه با شبکه رادیویی WJR میشیگان گفت که در دیدار ماه گذشته نتانیاهو به شدت از مشخص نبودن برنامه دولت اوباما در قبال برنامه هسته ای ای ایران انتقاد کرده است.

راجرز در این مصاحبه گفت : هم اکنون اسرائیل معتقد است سخنان دولتمردان آمریکا در خصوص اینکه “تمام گرینه ها در برابر ایران روی میز است “، جدی نیست و به همین دلیل تنشهای میان واشنگتن و تل آویو همچنان ادامه دارد.

آسوشیتدپر می نویسد : تنش در روابط تل آویو و اشنگتن بر سر ایران درحالی است که اسرائیل با فشار روز افزون جامعه جهانی برای صرف نظر کردن از اقدام یکجانبه علیه ایران روبرو بوده و آمریکا نیز اعلام کرده که با هر گونه حمله به ایران مخالف است.

راجرز در ادامه صحبتهای خود مدعی شد که اگر آمریکا هر چه سریعتر شفافیت بیشتری از خود درباره خطوط قرمز ایالات متحده در مورد برنامه هسته ای ایران نشان ندهد ممکن است اسرائیل به تنهایی تصمیم به این کار بگیرد.

وی افزود : اگر از من سوال شود می گویم اگر ما به سرعت در خطوط قرمز خود تغییراتی را ایجاد نکنیم ممکن است اسرائیل به طور یکجانبه وارد عمل شود.

پس از پخش مصاحبه راجرز، سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن از اعلام نظر در این خصوص خودداری کرد و وزارت خارجه آمریکا نیز از دادن پاسخ روشن در این رابطه خودداری کرد و “ادگار واسکوئز” یکی از سخنگویان این وزارتخانه با اشاره به روابط واشنگتن و تل آویو از تعهد آمریکا در خصوص رژیم صهیونیستی سخن گفت .  


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.