وجود بیکاری در دانش‌آموختگان دانشگاهی در کشور

۳ م دیماه ،

مشاور وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در امور بانوان گفت: بیشترین بیکاری در کشور، مربوط به دانش‌آموختگان دانشگاهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، فاطمه فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: به جهت تشکیل ستاد زنان در وزارتخانه، بنا داریم مسائل را در این حوزه با توجه به ماموریت این وزارتخانه و مخاطبان آن دنبال کنیم و رویکرد خانواده محوری را اصل کار قرار دهیم.

وی افزود: استانهایی که تاکنون به آنجا سفر داشته‌ایم، استان خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کردستان و خوزستان است که به استانهای سیستان و بلوچستان و بوشهر هم سفر خواهیم داشت.

مشاور وزیر کار تعاون و رفاه اجتماعی در امور بانوان تصریح کرد: اهمیت خانواده محوری و جایگاه آن در آموزه‌های دینی و فرهنگی ما مشخص است و ایران به عنوان کشور تاثیرگذار در جهان اسلام باید مسائل را با این رویکرد دنبال کند و خانواده به عنوان سلول بنیادی جامعه اگر سالم باشد، امورات جامعه هم خوبی پیش خواهد رفت و کلیه فعالیت‌ها را باید حول این محور انجام دهیم.

وی دربارهٔ تصمیمات ستاد زنان و خانواده گفت: چند سند را در حوزه زنان مصوب کرده‌ایم؛ از جمله سند جامع امور زنان و خانواده و همچنین سند جامع ملی تشکیل و تحکیم زنان خانواده و برنامه ملی افزایش نرخ باوری و افزایش جمعیت که وظایف آن را دستگاه‌های مربوطه دنبال می‌کنند.

فراهانی در پایان گفت: ما وجود بیکاری را در زنان هم داریم که در مورد اقشار مختلف جامعه متفاوت است و باید در این حوزه تدابیری داشته باشیم تا از ظرفیت زنان استفاده کنیم. بیکاری در بخش زنان و مردان بخش عمده‌ای مخصوص دانش آموختگان دانشگاهی است و باید با تغییر نگرش فرهنگی که از کار در جامعه وجود دارد تغییراتی را ایجاد کنیم و از دوران کودکی کار کردن را به عنوان ارزش و صرف نظر از منابع مالی و درآمد آن باید در اشخاص نهادینه کنیم.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.