وجود جرم از خشکی، اگزما و خارش گوش می‌کاهد

اسفند ۱۴۰۲
ممتاز نیوز : متخصص و جراح گوش، حلق و بینی گفت: جرم در گوش حالت دفاعی ایجاد می‌کند و اگر میزان جرم در گوش کم شود، گوش خشک می‌شود و اگزما و خارش می‌گیرد.

ابراهیم رزم‌پا در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مواد چسبناکی که از غدد موجود در کانال گوش خارجی ترشح می‌شوند جرم گوش نام دارد که وجود آنها برای سلامت گوش مفید است.

متخصص و جراح گوش، حلق و بینی گفت:‌ در بعضی از اشخاص میزان ترشح جرم گوش بیش از حد طبیعی است یا اینکه گوش مشکل آناتومی دارد یعنی کانال آن تنگ یا پیچ‌دار است و سبب تجمع جرم گوش می‌شود که در این اشخاص جرم موجود می‌تواند سبب گرفتگی و سنگینی گوش شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: اگر جرم گوش کم ترشح شود، سبب می‌شود که گوش خشک شود و دچار اگزما و خارش شود و از طرفی می‌تواند گوش را مستعد به عفونت کند.

رزمپا ادامه داد: جرم گوش حالت دفاعی در گوش ایجاد می‌کند علاوه بر آن جرم گوش پس از تشکیل و ترشح، خود به تدریج با حرکت مفصل فکی- گیجگاهی از گوش خارج می‌شود.

متخصص و جراح گوش، حلق و بینی بیان داشت: استفاده از گوش پاک کن به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شود چرا که گوش پاک کن سبب تحریک گوش می‌شود؛ همچنین می‌تواند جرم گوش را به عقب کانال گوش منتقل کرده و سبب تحریک کانال گوش و مشکلات بعدی شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران پیشنهاد کرد: اشخاص برای خشک کردن گوش از سشوآر استفاده کنند و اگر احساس گرفتگی یا سنگینی گوش داشتند به پزشک متخصص گوش، حلق و بینی مراجعه کنند تا اگر گوششان را جرم گرفته بود، آنها با روش‌های خاص به جرم‌زدایی گوش اقدام کنند.

health Rss :salamatnews.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.