وجود قضات متخصص از ملزومات اولیه ایجاد “دادسراهای نفتی” است

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

حجت‌الاسلام و‌المسلمین رهبر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: وجود قضات متخصص و کارشناسان ویژه که از تبحر و تخصصص کافی در رسیدگی به جرائم اقتصادی، نفتی، زمین‌خواری و پولشویی برخوردار باشند از ملزومات اولیه در دادسراهای تخصصی است.

حجت‌الاسلام  و‌المسلمین “محمد‌تقی رهبر” در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اهمیت تشکیل دادسرای تخصصی در رسیدگی به جرائم نفتی اظهار داشت:  مبارزه با فساد اقتصادی یکی از وظایف مهم حکومت است که با تشکیل دادسراهای تخصصی سرعت رسیدگی به فساد اقتصادی، رشوه، رانت و جرائم نفتی افزایش می‌یابد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه دستگاه قضا با کمبود نیروهای متخصص روبه‌رو است، لذا ایجاد داسراهای تخصصی می‌تواند کمبود نیروی متخصص را در جهت افزایش امکانات این دستگاه جبران کند.

حجت‌الاسلام رهبر افزود: رسیدگی سریع‌تر به پرونده‌های مرتبط با جرائم فساد اقتصادی و عدم اطاله دادرسی در رابطه با آنها نقش موثری در تحقق عدالت و سلامت جامعه دارد.

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم در پایان خاطرنشان کرد: وجود متخصصین و کارشناسان ویژه که از تبحر و تخصصص کافی در رسیدگی به جرائم اقتصادی، نفتی، زمین‌خواری و پولشویی برخوردار باشند از ملزومات اولیه در دادسراهای تخصصی است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.