وجود چالش های گوناگون در زمینه آموزش نیازمند راه کار جدی است

اردیبهشت ۱۴۰۳

چالش های شیوه های یادگیری ، فارغ التحصیلی دانشجویان دانشگاهی و محتوای آموزشی از جمله چالش هایی است که نیازمند ارائه راهکار و حل آن است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ جعفر  توفیقی، سرپرست وزارت علوم تحقیقات و فناوری صبح امروز با حضور و افتتاح اولین نمایشگاه آموزش و خدمات آموزشی طی سخنرانی گفت: بزرگترین مزیت کشورما جمعیت جوان آن است و امروز باید تلاش بیشتری برای این جوانان شکل گیرد چنانچه هم اکنون ۴٫۵ میلیون دانشجو در دانشگاه های کشور مشغول تحصیل می باشند و تعداد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و دسترسی به آموزش ۲ هزار و ۵۰۰ مورد وجود دارد.

وی افزود: تنوع در شیوه های آموزش عالی، دوره های شبانه، آموزش های مجازی، بسیار زیاد است و همین امر در کنار ایجاد فرصت های مختلف ما را با چالش هایی نیز مواجه کرده است.

وی به چالش های آموزش اشاره کرد و گفت: اولین چالش ، چالش محتوای آموزش متناسب با محتوا ، چالش شیوه های یادگیری و یاددهی بوده چناچه چالش دیگر در خصوص منابع مالی 

آموزش عالی که به روش سنتی همچنان در حال انجام است.

توفیقی در ادامه به سایر چالش های آموزشی اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش های مادام العمر امروزه به یک بحث جدی در آموزش و پرورش تبدیل شده همچنین شیوه استفاده از منابع محدود و اثربخشی فردی که از نظام آموزشی فارغ التحصیل و هم اکنون وارد جامعه شده است نیز از دیگر چالش های کشور در زمینه اموزش است.

چنانچه این نمایشگاه برای پاسخگویی به تمام چالش های امروزه در کشور در زمینه آموزش و پرورش و آموزش عالی می تواند کمک موثری داشته باشد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.