«وجود چند نام ویژه»؛ سبب نخواندن گزارش حمله به لاریجانی در حرم حضرت معصومه(س)

گردآوری شده توسط گروه وب گردی ممتاز نیوز

در پی آن اتفاق ، رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم.

یکی از دلایل عدم قرائت گزارش کمیته تحقیق و تفحص از اتفاق ۲۲ بهمن در شهر قم، نام بعضی نمایندگان مجلس، شخصیت های پرنفوذ و نیز نهادهایی است که به عنوان عوامل و محرکان اصلی این اتفاق در گزارش مورد اشاره قرار گرفته است و حتی پیشنهاد شده بعضی مسئولان این نهادها که در اتفاق ۲۲ بهمن قم و حوادث مشابه دست داشته اند، از سمت خود برکنار شوند.

یک منبع موثق که نخواست نامش فاش شود با اشاره به محتویات گزارش اخیر کمیته تحقیق و تفحص گفت:” در این گزارش نام دو نماینده مجلس و رییس دفتر یکی از شخصیت های مشهور در شهر قم به عنوان عاملان و محرکان اصلی بر هم زدن سخنرانی علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی آمده است.

همچنین بر اساس مستندات این گزارش مسئولان بعضی نهادها در واقعه حمله به رییس مجلس در سخنرانی ۲۲ بهمن در قم نقش داشته اند.

در پی آن اتفاق ، رهبر معظم انقلاب در ۲۸ بهمن ماه  با انتقاد صریح و شدید از اقدام اخیر برخی اشخاص در بر هم زدن مجلس سخنرانی رئیس مجلس در قم تصریح کردند: اینکه عده ای برخی را ضدولایت و ضد بصیرت بنامند و شعار بدهند نظیر آنچه اخیراً در قم روی داد، اقدامی غلط است و بنده کاملاً مخالف این کارها هستم که قبلاً هم نظیر آن در مرقد مطهر حضرت امام (ره) اتفاق افتاد و به مسئولان تذکر دادم جلوی این کارها را بگیرند.
 
رهبر انقلاب افزودند: کسانی که راه می افتند و شعار می دهند اگر واقعاً حزب اللهی و مؤمن می باشند بدانند که این کارها به ضرر کشور و خلاف شرع است و اگر هم اعتنایی به این حرفها ندارند که حسابشان جداست.

گفتنی است گزارش کمیته تحقیق و تفحص از اتفاق سنگ پرانی به رییس مجلس در ۲۲ بهمن در قم، یکشنبه هفته قبل در کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس قرائت شد، اما نمایندگان این کمیسیون ترجیح دادند به سبب بعضی مصالح این گزارش در صحن علنی مجلس قرائت نشود با این حال تصمیم نهایی برای قرائت یا عدم قرائت گزارش با هیات رئیسه خواهد بود.

بنا به اعلام علاءالدین بروجردی نماینده بروجرد و رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس،کمیته تحقیق اتفاق ۲۲ بهمن قم در یک کار دقیق و کارشناسی و با دیدار با مسئولان رده‌های مختلف به‌ویژه مسئولان اطلاعاتی و امنیتی قم، شورای تأمین، مسئولان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مسئولان استانداری و همچنین مراجع گرانقدر تقلید، ریاست قوه قضائیه، معاون اول قوه قضائیه و وزیر اطلاعات به بررسی ابعاد این اتفاق پرداختند.

منصور حقیقت‌پور، سیدحسین نقوی‌حسینی و مهدی دواتگری اعضای هیأت ویژه تحقیق این اتفاق بودند، که این اشخاص در جلسه رسمی کمیسیون امنیت ملی تعیین شدند.


سایت ممتاز|خبر ممتاز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.