وجود یک عراق با ثبات و بالنده به استقرار ثبات و آرامش منطقه کمک می کند

به گزارش ایرنا به نقل از اداره اخبار و رسانه های گروهی مجلس شورای اسلامی ،’ علی لاریجانی’ در این دیدار با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور ایران و عراق در تمام زمینه ها،افزود:دو کشور مسلمان و همسایه ایران و عراق باید نقش سازنده خود را در حل بحران ها و مسایل منطقه ای استمرار بخشند.

وی بر ضرورت افزایش همکاری ها و رایزنی ها در مسایل منطقه ای و بین المللی میان دو کشور تاکید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به موضوع سوریه نیز خاطر نشان کرد : برخی کشورهای منطقه که خود فاقد پشتوانه و پیشینه دموکراتیک هستند در صدد ایجاد دموکراسی در دیگر کشورها از طریق دخالت در امور داخلی آنها هستند.

وی یاداور شد : مشکلات داخلی سوریه باید از طریق مسالمت آمیز و با انجام اصلاحات تدریجی در روند سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی این کشور حل و فصل شود.

** خواهان استقرار ثبات و آرامش در منطقه هستیم

‘ نوری مالکی’ نخست وزیر عراق در ادامه این دیدار ،روابط و مناسبات دو کشور در زمینه های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی و فرهنگی را بسیار خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: جمهوری عراق و جمهوری اسلامی ایران به عنوان دو کشور مسلمان و با پشتوانه غنی فرهنگی و تاریخی،‌ دارای روابط برادرانه و دوستانه هستند.

وی با اشاره به مشترکات فراوانی که برای توسعه هرچه بیشتر مناسبات و همکاری میان دو کشور وجود دارد، افزود: گسترش هرچه بیشتر روابط و همکاری منطقه ای و بین المللی میان دو کشور برای عراق حائز اهمیت است.

نخست وزیر عراق به تحولات منطقه ای بویژه مسایل سوریه نیز اشاره و خاطرنشان کرد، ما خواهان استقرار ثبات و آرامش در سراسر منطقه هستیم.

وی تصریح کرد که باید به سوریه فرصت کافی برای حل مشکلات خود داده شود.

سیام*۲۰۲۳ *۱۵۸۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۰۹۲۱۰۵


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.