وجود ۳۶ مرکز درمان اقامتی میان مدت مجاز ویژه زنان در سراسر کشور

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

معاون کاهش تقاضا و توسه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی مدیران مراکز درمان اقامتی میان مدت ویژه زنان در هفته جاری خبر داد .

 
به گزارش تفسیری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از پایگاه اطلاع رسانی پلیس ، بابک دین‌پرست در تشریح این خبر اظهارداشت: این نشست iبه‌منظور آشنائی با مشکلات و ابعاد مختلف فعالیت‌های مراکز درمان ویژه زنان معتاد، برنامه‌ریزی هر چه مناسب‌تر در جهت ارتقاء سطح فعالیت و علمی‌تر کردن شیوه‌های اجرایی مراکز موصوف در هفته جاری در تهران برگزار خواهد شد.
 
وی تعداد کل مراکز درمان اقامتی میان مدت مجاز ویژه زنان در سطح کشور را ۳۶ مرکز اعلام کرد و گفت: در حال حاضر، ۱۸ استان کشور دارای مرکز درمان ویژه زنان معتاد و ۱۳ استان نیز فاقد این گونه مراکز می‌باشند.
 
معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی در ادامه، بیشترین تعداد مراکز اقامتی میان مدت مجاز ویژه زنان را استان‌های تهران (۷ مرکز)، البرز (۵ مرکز) و مرکزی (۳ مرکز) برشمرد و گفت: استان‌های آذربایجان غربی، اردبیل، ایلام، بوشهر، خراسان جنوبی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، قم، نمودستان، لرستان و هرمزگان استان‌های فاقد این مرکز می‌باشند.
 
تشکیل “کمیته راهبردی ویژه زنان” در ستاد مبارزه با مواد مخدر
 
دین‌پرست بر ضرورت توجه خاص و برنامه‌ریزی ویژه، برای درمان زنان معتاد و مصون‌سازی بانوان در معرض آسیب‌های ناشی از اعتیاد تاکید کرد و گفت: برنامه‌های خاصی از سوی ستاد در این خصوص در حال انجام است.
 
وی از تشکیل کمیته راهبردی ویژه زنان در این ستاد خبر داد و تصریح کرد: معاونت کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی، موضوع تشکیل کمیته تخصصی ویژه زنان را iبه‌عنوان یک ضرورت خاص و اولویت ویژه، در دستور خود کار قرار داده و در حال طراحی فرآیند iبهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های متولی کشور در این حوزه و همچنین سازمان‌های مردم نهاد فعال در این عرصه می‌باشد.
 
دین پرست افزود: کمیته یاد شده، علاوه بر سیاست‌گذاری موثر در جهت توسعه برنامه‌های ویژه درمان زنان معتاد، نسبت iبه تبیین و ترسیم فعالیت‌های لازم در جهت مصون‌سازی و صیانت از سلامت همسران اشخاص معتاد و دانش‌آموزان دختر دارای والدین معتاد اقدام و برنامه‌های مورد نیازی را برای حمایت‌های اجتماعی از همسران زندانیان مواد مخدر طراحی کرده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.