وجود ۵۰ هزار نفری مبتلایان به ام اس در کشور

آرشیو خبراجتماعیبهداشت کد مطلب: ۹۹۷۴۸     

رییس نوزدهمین کنگره نورولوژی ایران عنوان کرد

ارسال به دوست    نسخه چاپی نسخه چاپی

پاکدامن گفت: در حال حاضر حدود ۵۰ هزار مبتلا به ام اس در کشور وجود دارد.

سه شنبه ۱۹ اردیبهشت ساعت ۱۳:۲۶

به گزارش خبرنگار اجتماعی برنا، حسین پاکدامن در حاشیه برگزاری نوزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران با بیان این‌که ام اس یک بیماری پیش رونده است تا مدت‌ها در مان قطعی برای این بیماری وجود نداشت اکنون حدود بیست سال است که ام اس از یک بیماری “غیر قابل درمان” به یک بیماری “تا حدودی قابل درمان ” تبدیل شده است اما هنوز برای کند کردن سیر پیشرفت بیماری و ناتوانی فر مبتلا کارهای زیادی انجام نشده است.
 
وی درباره کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان بیماری ام اس توضیح داد: برای درمان با سلول‌های بنیادی تحقیقاتی در حال انجام است اما لازم است بررسی‌های گسترده تری در این خصوص صورت پذیرد.
 
رییس انجمن مغزو اعصاب ایران با اشاره به انجام مطالعات بین المللی در حیطه درمان بیماریهای مغز و اعصاب بویژه ام اس به کمک سلولهای بنیادی گفت: امید است بتوانیم در آینده نزدیک جوابگوی بیماران باشیم مسلم است که در حال حاضر نباید بیماران تحت تاثیر تبلیغات قرار بگیرند بلکه باید تا زمان روشن شدن تحقیقات صبر کنیم.
 
پاکدامن با بیان این‌که ۱۳۰ سال از زمان کشف این بیماری گذشته و تا کنون درمان قطعی نداشته است گفت: ام اس بیشتر در کشورهای غربی مشاهده می شود و جوانانی که در اوج فعالیت جسمی و مغزی هستند را گرفتار می‌کند و باعث بروز مشکلات فراوانی برای بیمار، خانواد و اجتماع می‌شود.
 
رییس نوزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران با بیان این‌که لازم است اهمیت ویژه‌ای برای بیماری ام اس قائل شویم، اظهار کرد: بر اساس تقسیم بندی های جغرافیایی باید در هر ۱۰۰ هزار نفر ۳ نفر به ام اس مبتلا باشند که بر اساس محاسبات اکنون باید ۲ هزار مبتلا به ام اس در ایران داشته باشیم این در حالی است که در کشور ما حدود پنجاه هزار مبتلا به ام اس زندگی می کنند و متخصصان موفق به یافت علت این افزایش بیش از اندازه مبتلایان نشده اند

رییس نوزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران افزود: البته در منطقه هم با افزایش آماری ۳۰ تا ۴۰ درصد روبرو بوده است.
 
پاکدامن در پایان با بیان اینکه استان تهران و سپس استان اصفهان بالاترین آمار مبتلایان به خود کرده‌اند، گفت: میانگین مبتلایان به ام اس ۲۰ تا ۳۵ سال است و زنان بیشتر از مردان درگیر آن می‌شوند.
 
نوزدهمین کنگره نورولوژی و الکتروفیزیولوژی ایران از صبح امروز در سالن همایش‌های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرده و تا ۲۲ اردیبهشت ماه ادامه دارد.


Loading...


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.