وحدت بین مسلمانان برای مقابله با توطئه ھای غرب ضروری است

به گزارش خبرنگار ایرنا از همایش بین المللی وحدت مسلمانان ، آیت الله تسخیری عصر دوشنبه به عنوان مھمان ویژه در این سمینار که به همت سازمان تقریب مذاھب اسلامی پاکستان در ھتل ماریوت اسلام آباد برگزار شد، گفت: مسلمانان باید اختلافات خود را به فراموشی بسپارند زیرا تنھا رمز موفقیت آنان دوری از دامن زدن به مسائل و اختلافات است.

دبیر کل مجمع جھانی تقریب مذاھب اسلامی تاکید کرد: چالش اصلی امروز که مسلمانان با آن مواجه ھستند دوری از یکدیگر است.

وی با قدردانی از تلاش ھای پاکستان برای برگزاری سمینارھایی با ھدف ھماھنگی و ایجاد ھمبستگی های مذھبی، تصریح کرد: خیلی خوب است که ما شاھد حضور شخصیت ھا و افرادی از تمامی فرق در این همایش عالی ھستیم.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان با پیروی از تعالیم و منویات خاتم الانبیاء حضرت محمد مصطفی ﴿ص﴾ در رسیدن به سرنوشت و مقاصد عالیه خود موفق خواھند بود، خاطر نشان کرد: مردم پاکستان صلح طلب و دلهایی مملو از عشق به نبوت دارند.

وی تصریح کرد: وحدت تنھا سلاحی است که می توان با آن با تمامی توطئه ھا علیه اسلام مبارزه کرد.

آیت الله تسخیری با تاکید بر اینکه دشمنان اسلام برای انجام طرح ھای شیطانی خود با شکست مواجه خواھند شد، گفت: جمھوری اسلامی ایران برای گسترش و ترویج وحدت بین مسلمانان , تلاش ھای مستمری را انجام می دھد.

همچنین خانم ‘فردوس عاشق اعوان’ وزیر فدرال مقررات و خدمات ملی پاکستان با اظھار خرسندی از حضور آیت الله تسخیری در سمینار مذکور، تلاش و خدمات وی را در مسیر ترویج ھماھنگی ھای مذھبی مورد تجلیل و ستایش قرار داد.

وی با بیان اینکه آیت الله تسخیری به منظور انعکاس چھره واقعی اسلام در جهان تلاش وافری دارد ، تاکید کرد: دولت پاکستان برای ایجاد صلح و ثبات در منطقه تلاش می کند و در این رابطه ھیچ ابھامی در خصوص جنگ علیه تروریسم و اقدام برای پیشبرد روند صلح در منطقه وجود ندارد.

عاشق اعوان با ھشدار به مسلمانان نسبت به سوء استفاده دشمنان اسلام از اختلافات آنان افزود: مسائل دینی نباید بازیچه سیاست قرار گیرد، مسوولان و رھبران سیاسی باید در تغییر فضای اختلافات و حل مسائل مسلمانان تمام تلاش خود را انجام دھند.

وی ادامه داد: پاکستان خود را متعھد به حل مشکلات و دوری جستن از افراط گرایی در میان فرق مذھبی می داند در واقع مسلمانان باید به دنبال شناسایی دشمنان خود باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: دشمنان جمھوری اسلامی ایران و پاکستان در واقع دشمنان اصلی اسلام ھستند.

‘قاضی حسین احمد’ رییس شورای ھمبستگی ملی پاکستان نیز گفت: مسلمانان باید اصول و قواعد زندگی خود را با توجه به زندگی و منویات حضرت محمد ﴿ص﴾ اتخاذ کنند، در واقع مسلمانان باید نسبت به وحدت و یکپارچگی میان خود متعھد باشند.

رییس سابق جماعت اسلامی پاکستان با اشاره به اینکه شورای ھمبستگی ملی این کشور به تازگی با ھدف ترویج ھماھنگی و رفع اختلافات مذھبی ایجاد شده ، افزود: این شورا برای ایجاد اتحاد بین مسلمانان تلاش خواھد کرد.

علامه سید ‘حافظ ریاض حسین نجفی’ رییس حوزه علمیه جامعه المنتظر لاھور در سخنانی با ستایش از نقش برجسته و تلاش ھای امام خمینی ﴿ره﴾ بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران برای برپایی حکومت اسلامی در ایران به ویژه تلاش برای وحدت و یکپارچگی مسلمانان جھان، گفت: ما از خداوند متعال شاکریم که پس از امام خمینی ﴿ره﴾ , رھبری با صلاحیت و خیرخواه برای مسلمانان یعنی حضرت آیت الله خامنه ای را برای ما به میراث گذاشتند.

وی از مسلمانان جھان به ویژه مردم پاکستان خواست تا از رھنمودھا و منویات امام خمینی ﴿ره﴾ و رهبر معظم انقلاب اسلامی در راه وحدت پیروی کنند.

خانم ‘طیبه بخاری’ پژوھشگر دینی و شخصیت برجسته پاکستانی نیز با تاکید بر نیاز مسلمانان به وحدت و ھمبستگی، گفت: شیعه و اھل سنت قادر هستند با توجه به ویژگی ھای مشترک برای ترویج ھماھنگی ھای مذھبی تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران ھمانند مشعلی برای مسلمانان است، افزود: مسلمانان باید تمام اختلافات خود را کنار گذاشته و مسیر اتحاد و یکدلی را با احترام و فداکاری نسبت به یکدیگر دنبال کنند.

شماری از سخنرانان هم ضمن درخواست ترویج ھماھنگی بین مذاھب در پاکستان، تاکید کردند: دور شدن مسلمانان از روح واقعی اسلام دلیل اصلی اختلاف بین آنھا می باشد.

در این همایش تعدادی از علمای دینی و طلاب پاکستان از جمله شیعیان ، اھل سنت، بریلوی و دیوبندی نیز حضور داشتند.

همچنین ‘محمد حسین روش’ معاون سفیر ایران , مسوولان نهادهای ایرانی و نیز شماری از کارشناسان رایزنی فرھنگی سفارت جمھوری اسلامی ایران در پاکستان حضور داشتند.

آساق ** ۱۰۹۵**۲۰۴۷**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۷۸۳۳۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.