وحیدی: امروز درباره زمان و نحوه برگزاری کنکور تصمیم‌گیری می‌شود

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت که امروز درباره زمان و روند برگزاری کنکور تصمیم گیری می شود.

محمد وحیدی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به نگرانی های موجود درباره نحوه برگزاری کنکور و یا پیامدهای تعویق و همچنین نقض آزمون امروز جلسه ای در محل وزارت بهداشت با حضور نمایندگانی از دو کمیسیون بهداشت و آموزش و وزرای بهداشت، علوم و ورزش و جوانان برگزار می شود.

وی افزود: در این جلسه قرار است درباره زمان برگزاری کنکور و نحوه آن تصمیم گیری شود. البته روز گذشته در نشست کمیسیون آموزش گفته شده که بنایی بر تغییر زمان برگزاری کنکور در اواخر مرداد ماه وجود ندارد، ولی باز هم امروز در این جلسه تصمیم گیری می شود که اگر قرار بر برگزاری آزمون در این تاریخ باشد چه پروتکل های سخت گیرانه ای اعمال خواهد شد. اگر این تعهدات قابلیت اجرا شدن نداشته باشد به تبع آن درباره تغییر یا لغو کنکور تصمیم گیری می شود.

نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس خاطرنشان کرد: درباره برگزاری کنکور دو مسئله وجود دارد. اول اینکه خانواده ها نگران سلامتی فرزندان خود هستند که امری بسیار مهم است به همین دلیل باید در برگزاری کنکور پروتکل های سخت گیرانه ای اعمال شود تا این تضمین و اطمینان وجود داشته باشد که سلامت مردم به خطر نمی افتد. از طرف دیگر، وزیر بهداشت صراحتا در جلسه کمیسیون آموزش به این موضوع اشاره کرد که تضمینی وجود ندارد که شرایط در پاییز بهتر شود. کما اینکه احتمال تلفیق بیماری آنفلوآنزا با کرونا هم وجود دارد. کرونا بیماری با پیچیدگی هایی است که هنوز جهان نتوانسته به آن پی ببرد. البته برخی پیشنهاد دادند که کنکور به تعویق افتاده و به تبع آن ترم تحصیلی برای ورودی های جدید در بهمن ماه باشد که وزیر بهداشت صراحتا گفت که امکان تشدید بیماری در پاییز وجود دارد.

وحیدی در پایان و در جمع بندی گفت: با توجه به اینکه دانشگاه و آموزش امری حاکمیتی است و باید در وهله اول حفظ سلامت مردم به عنوان یک اولویت دنبال شود امروز در جلسه مشترک درباره موضوع کنکور تصمیم گیری می شود.

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.