وحیدی: تنها راه حل معضلات و منازعات منطقه‌ای رسیدن به تفاهم از طریق گفتگو است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در دومین روز سفر خود به عراق با حضور در مجلس نمایندگان این کشور با اسامه النجیفی رئیس مجلس نمایندگان عراق دیدار و پیرامون مسائل مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه‌ای گفتگو کرد.

رئیس پارلمان عراق در این دیدار با بیان اینکه امروز مردم شریف عراق حرف اول را در اداره این کشور می‌زنند، گفت:مجلس نمایندگان عراق با قانون‌گذاری در صدد تکمیل و تثبیت این روند هستند.

 

وی افزود: عراق مستقل و آزاد، خواهان روابط حسنه و متعادل با تمام کشورهای منطقه است.

 

اسامه النجیفی با استقبال از حضور ایران در عرصه بازسازی عراق تصریح کرد: نمایندگان مجلس عراق از مشارکت هرچه بیشتر ایران در توسعه و توانمند سازی و همکاری با دولت عراق حمایت می‌کنند.

 

رئیس مجلس نمایندگان عراق با اشاره به شرایط دشوار و حساس منطقه اظهار داشت: تنها رژیم صهیونیستی است که از تفرقه و تشدد میان کشورهای منطقه سود می برد زیرا هدف اصلی این رژیم نابودی منطقه است.

 

وی با محکومیت شدید هرگونه اقدام تروریستی خواستار گفتگو و تعامل کشورهای منطقه به منظور حل و فصل مسائل و معضلات پیش رو که ناشی از اقدامات مداخله گرایانه بیگانگان و حمایت آنان ازتروریسم است، تاکید کرد: تنها راه حل معضلات و منازعات منطقه‌ای رسیدن به تفاهم از طریق گفتگوست.

 

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در خانه ملت عراق از مجلس نمایندگان این کشور به عنوان نماد مشارکت و یکپارچگی مردم عراق یاد کرد و افزود: بی‌تردید آینده عراق سربلند و عزیز در این مجلس رقم می‌خورد.

 

وحیدی یکی از بهترین نهادهای دموکراتیک در جهان عرب را مجلس نمایندگان عراق دانست و گفت: این مهم نوید بخش آینده‌ای روشن برای عراق است.

 

وزیر دفاع کشورمان با تشریح وضعیت مناسبات دفاعی ایران و عراق اظهار داشت: ما اعتقاد داریم ارتش عراق باید از قوی‌ترین ارتش‌های منطقه باشد تا بتواند حافظ تمامیت ارضی و سیادت ملی عراق آزاد و مستقل باشد.
 


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.