وحید تاج آوازهای محلی دزفول را می‌خواند

۰۹م اسفند ،

وحید تاج خواننده موسیقی ایرانی آوازهای محلی دزفول را در کنار قطعات ساخته شده سه آهنگساز گروه سپید و سیاه در تالار وحدت اجرا می‌کند.

به گزارش هنرآنلاین، در نشست خبری گروه سپید و سیاه که صبح امروز، نهم اسفندماه با حضور پیمان میرآقاسی سرپرست گروه و وحید تاج خواننده در تالار وحدت برگزار شد؛ در این نشست وحید تاج خواننده گروه سپید و سیاه گفت: من، اجرا با گروههای مختلفی را تجربه کردم و گروه سپید و سیاه بواسطه داشتن ۳ آهنگساز به خوبی می تواند نظر و توجه سه نوع مخاطب را داشته باشد.

وی افزود: ما برای این کنسرت حدود یک سال و نیم زحمت کشیده ایم و اجراهایمان را از شهرستانها آغاز کردیم و هم اکنون در تالار وحدت تهران به روی صحنه می رویم.

این خواننده دربارهٔ اجرای موسیقی بومی دزفول در کنسرت های گروه سپید و سیاه بیان داشت: در دزفول به جهت اینکه مخاطبان بومی همان منطقه بودند ما بخشی از آوازها را بر اساس شعرهای محلی دزفول اجرا کردیم برای کنسرت تهران نیز تصمیم نداشتیم کارهای محلی دزفول را اجرا کنیم اما با مشورت دوستان در این اجرا نیز آوازهای محلی دزفول را خواهیم نواخت.

وی ادامه داد: سر منشا موسیقی ایرانی، موسیقی محلی است و بسیار از نغمات موسیقی دستگاهی و حتی ردیف دستگاهی ایران از موسیقی اقوام ایرانی است و مخاطبین ما هم که در تهران از همین اقوام مختلف می باشند که گوششان با این نغمه ها بیگانه نیست.

تاج در خاتمه افزود: یکی از خصوصیات بارز گروه سپید و سیاه رنگ آمیزی های فوق العاده متنوع است و این سبب عدم خستگی مخاطب در حین اجرا می گردد.

میرآقاسی به توضیحاتی دربارهٔ اجرای گروه “سپید و سیاه” پرداخت و گفت: این گروه، بیش از یک سال است که تمرینات خود را با وحید تاج انجام داده و هم اکنون بعد از اجرا در شهرستان ها در تالار وحدت به صحنه می رود.

تلاش گروه سپید و سیاه به نقل از میرآقاسی این بوده که در این کنسرت، قطعاتی که تا کنون از گروه شنیده نشده را اجرا کند به طوری که در بخش اول قطعات قبل گروه همچون حسرت باران، رهایی و رقص آتش به آهنگسازی سورنا صفاتی، های های چوپان و ای عشق به آهنگسازی کوروش دانایی و یک ساز و آواز با عنوان آواز عاشقانه بر اساس شعری از قیصر امین پور را در دستگاه شور و دشتی را می نوازیم و در بخش دوم آثار تازهمان را همچون رهرو عشق ، تا دشت بیداری ، در کوچه باغ های کودکی و مشتاقی و شیدایی از ساخته های سورنا صفاتی ، کلاژ (تریو) از ساخته های فرشاد صارمی ، در اوج آرزو به آهنگسازی مریم رضایی نژادیان و یک ساز و آواز محلی دزفولی را اجرا خواهیم کرد.

سرپرست گروه سپید و سیاه با اشاره به ساخت قطعات تازه گروه بر اساس وسعت صدایی وحید تاج بیان داشت: قسمت اول کنسرت ما در قبل توسط خوانندگان دیگر اجرا شده ولی بخش دوم که همگی آثار تازه می باشند بر اساس توانایی های صدایی وحید تاج ساخته شده است درواقع سورنا صفاتی و مریم رضایی با نگاه و توجه به وسعت صدایی ایشان اقدام به ساخت قطعات کرده اند.

سورنا صفاتی آهنگساز و نوازنده سنتور نیز در این باره گفت: بخش اول با وجود تکراری بودنش نسبت به اجراهای قبل از نظر سازبندی متفاوت و به گونه ای پخته تر و منسجم تر شده است و از آنجایی که در اجراهای قبل از این بخش استقبال خوبی صورت گرفته تصمیم به تکرار دوباره آن کردیم.

وی ادامه داد: به نظر من مهمترین عامل ارتباطی موسیقی با مخاطب شعر است ما نیز سعی کردیم انتخاب شعرهایمان با توجه به اتفاقات روز جامعه و مسائلی باشد که مردم هر روز با آن در ارتباطند.

کنسرت گروه سپید و سیاه به خوانندگی وحید تاج ۱۸ و ۱۹ اسفندماه ساعت ۲۱ در تالار وحدت برگزار می گردد که عواید حاصل از این کنسرت به موسسه خیریه مهر آفرین تعلق خواهد گرفت.
 


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.