وحید طوفانی: فعالیت‌های کانون باید به روز شود

۳۰م دیماه ،

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، وحید طوفانی اصل، مشاور مدیر عامل و رییس کتاب خانه مرجع کانون در ششمین نشست علمی ترویجی یافته‌های پژوهشی مدیریت پژوهش کانون با اعلام این مطلب افزود: مربیان کانون باید آگاه به علم روز باشند تا بتوانند بهتر با کودکان و نوجوانان ارتباط برقرار کنند.  
مشاور مدیر عامل کانون با بیان این که کودکان و نوجوانان پسر، سخت خوان‌ ترین مطالعه کنندگان کتاب می باشند گفت: معمولا پسرها و دخترها وقتی به سن ۱۰ تا ۱۲ سالگی می‌رسند کمتر به مراکز فرهنگی و هنری مراجعه می‌کنند.  
وی تصریح کرد: بیشتر فعالیت‌های کانون مناسب گروه سنی مقطع دبستان شده است و مجموعه‌سازی مراکز فرهنگی و هنری کانون نیز مناسب این گروه سنی است.  
طوفانی با بیان این نکته که باید به اعضای نوجوان در مراکز فرهنگی و هنری بیشتر توجه کرد یادآور شد: نوجوانان دوست ندارند با کودکان در یک کتاب‌خانه قرار بگیرند و کتاب بخوانند آنان دوست دارند خودشان کتاب مورد نظر را انتخاب کنند و فضای کتاب خانه نیز باید مناسب سن آنان باشد.
مشاور مدیرعامل یادآورشد حضور والدین در کنار اعضا در اجرای فعالیت‌هایی هم چون قصه‌گویی، ترویج کتاب خوانی و … اهمیت بسیاری دارد.
رییس کتاب‌خانه مرجع کانون افزود: کتاب‌خانه‌های ما نیاز به مشاور دارند. یک کتاب‌خانه خوب باید کتاب دار مرجع و عمومی برای کودکان داشته باشد.
طوفانی در پایان به همکاران مدیریت پژوهش پیشنهاد کرد تا از امکانات و منابع ارزشمند موجود در کتاب‌خانه بیشتر استفاده کنند.
دیگر میهمان این نشست نیز مینا ذاکر شهرک کارشناس کتاب‌خانه مرجع کانون، از یافته‌های رساله دکتری خود و از مزایای ایجاد کتاب‌خانه بین‌المللی کودک، موانع و مشکلات این کتاب‌خانه و اهداف آن سخن گفت.
در این جلسه ذاکر به ارزیابی عملکرد کتاب‌خانه‌های کانون پرداخت و در ادامه الگویی برای ایجاد کتاب‌خانه بین‌المللی، رسالت و ماموریت اصلی آن ارایه کرد.
وی از مزیت‌های کتاب‌خانه بین‌المللی به ترویج خواندن، آموزش زبان، رشد خلاقیت، آموزش مهارت‌های زندگی و دست‌یابی به جامعه‌ای تکامل یافته اشاره کرد.  
 
 
 
 
                                                                                                                        
 
 
 
ذاکر با بیان این که کانون در حال حاضر یکی از مهم‌ترین مراکز ارایه خدمات به کودکان است عنوان کرد: داشتن کتاب‌خانه بین‌المللی سبب بهبود کیفیت رشد و بالندگی کودکان می‌شود و این کتاب‌خانه می‌تواند به مجموعه‌ی بزرگی از کتاب‌های کودک و نوجوان تبدیل شود.
وی در پایان یادآور شد: کتاب‌خانه مرجع برای تبدیل شدن به یک کتاب‌خانه بین‌المللی کودک می‌بایست با دیگر کتاب‌خانه‌های کودک ارتباط بیشتری برقرار کند و به امر پژوهش و مطالعه لازم در این حوزه بیش از پیش بها دهد.
این نشست توسط مدیریت پژوهش کانون روز سوم بهمن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون برگزار شد.


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.