وحید لک: جشنواره فجر استانی در خوزستان تا ۱۱ بهمن ادامه دارد

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

وحید لک مدیر بخش استانی سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر از برپایی جشنواره تئا‌تر فجر استانی از روز ۲ تا ۱۱ بهمن ماه در استان خوزستان خبر داد.

به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر، دبیر بخش استانی جشنواره تئا‌تر فجر گفت: بخش فجر استانی در استان‌های لرستان، گلستان، البرز، خراسان رضوی، مناطق آزاد اروند و کیش به پایان رسیده و آخرین بخش فجر استانی در خوزستان از دوم بهمن آغاز به کار کرد و تا جمعه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به استقبال خوب مردم از اولین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر خراسان رضوی گفت: میزبانی جشنواره تئا‌تر فجر مطالبه علاقه مندان به تئا‌تر در استان هاست وامسال برای اولین بار توانستیم این اتفاق هنری را در مشهد برگزار کنیم و تلاش خواهیم کرد در سال‌های آینده استان‌های بیشتری میزبان جشنواره بین المللی تئا‌تر فجرباشند.

لک ویژگی اولین میزبانی مشهد را انتخاب نمایش برگزیده از دید مخاطبان، برگزاری چهار کارگاه آموزشی، برپایی جلسات نقد و بررسی و انتشار یافتن کاتالوگ جشنواره فجر استانی عنوان کرده و گفت: این استان از ۲۸ دی تا سوم بهمن ماه میزبان اجراهای جشنواره در سالن‌های مجموعه تئا‌تر شهر مشهد، مجتمع فرهنگی هاشمی‌نژاد، تالار بهار، تالار اصلی تئا‌تر شهر و تالار عروسکی این مجموعه بود و ضمن برپایی مراسم اختتامیه در سوم بهمن نمایش «رابینسون و کروزو» به کارگردانی علیرضا کوشک جلالی به عنوان اثر برگزیده از نگاه مخاطبان معرفی شد.

او متذکر شد: در طی برگزاری جشنواره نگاهی جدی به این کارگاه‌ها از سوی مخاطبان انجام شد و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد استان، هتل فرهنگ و هنر، کانون هنرمندان خراسان رضوی، فرهنگسرای فناوری و رسانه و انجمن هنرهای نمایشی در این استان سبب برنامه ریزی منسجم و خوب در طول این دوره از جشنواره شد.

دبیر بخش فجر استانی از انتشار یافتن کتاب جشنواره فجر مشهد خبر داده و افزود: در اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر مشهد از کتاب جشنواره به سردبیری رضا حسینی رونمایی شد که افزون بر معرفی گروه‌ها، مقالات و یادداشت‌هایی در خصوص برگزاری جشنواره و جایگاه و سهم مخاطب در آموزش و نقد ذکر است. این کتاب که سید حمید طباطبایی مدیر مسئول آن است شامل بخش مختلفی از جمله: پیام‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دبیر سی و دومین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان خراسان رضوی، معاونت هنری و سینمایی اداره ارشاد، رئیس اداره هنرهای نمایشی و به همراه یادداشتی از رئیس انجمن نمایش استان خراسان رضوی است. معرفی گروه‌های نمایشی شرکت کننده در بخش‌های ایران و بین الملل، گزارش تصویری، مقالات و… از دیگر بخش‌های این کتاب است که در تیراژ۶۰۰ نسخه انتشار یافته است.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.