وخامت حال اول‌وزیر قذافی به سبب شکنجه

۰۹م اسفند ،

14-269.jpg

وکیل نخست وزیر سابق لیبی اعلام کرد که وی به سبب شکنجه‌های بسیار اوضاع جسمانی نامساعدی دارد و احتمال دارد که جانش را از دست بدهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الجزایری النهار الجدید، مبروک کورشید، وکیل مدافع البغدادی المحمودی، نخست وزیر سابق لیبی با بیان اینکه اوضاع جسمانی المحمودی به سبب شکنجه‌های بسیار نامساعد است، اعلام کرد که احتمال دارد وی جان خود را از دست بدهد.

اما مبروک کورشید با هدف پیشگیری از اقدامات تلافی جویانه که ممکن است وی را مورد تهدید قرار دهد، منابعی را که این اطلاعات را در اختیار وی گذاشته‌اند، ذکر نکرد.

مسوولان تونسی در ژوئن ۲۰۱۲ المحمودی را به طرابلس تحویل داده و اعلام کردند که ضمانت‌هایی مبنی بر اینکه المحمودی در زندان شکنجه نمی‌شود و با وی به خوبی رفتار می‌شود، دریافت کرده است.

محاکمه المحمودی در ماه نوامبر در طرابلس آغاز شد، تحویل وی به طرابلس بحران سیاسی در تونس ایجاد کرد چرا که دولت تونس بدون اطلاع منصف مرزوقی، رئیس‌جمهوری تونس این کار را انجام داد.

المحمودی از سال ۲۰۰۶ تا آخرین روزهای روی کار بودن نظام معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی منصب نخست وزیری را بر عهده داشت.

وی یکی از اشخاصی است که از بسیاری رازهای نظام قذافی باخبر است.

بعد از اینکه انقلابی‌ها طرابلس را تحت کنترل درآوردند، البغدادی المحمودی در سپتامبر ۲۰۱۱ از لیبی گریخت و در ۲۱ سپتامبر در مرزهای جنوب غربی تونس در نزدکی الجزایر بازداشت شد.

با وجود اینکه طرابلس تعهد یافته بود که محاکمه عادلانه‌ای برای مسوولان نظام سابق ترتیب دهد، گروه‌های حقوقی و شخصیت‌های مخالف تونس به شدت از تحویل وی به لیبی انتقاد کرده و این اقدام را نقض قوانین بین‌المللی برشمردند.

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.