وداع تلخ کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال آلمان با بوندس لیگا

به گزارش ایرنا، آخرین فصل حضور بالاک در فوتبال باشگاهی آلمان، با مشکلات و مسائل مختلفی همراه بود که از جمله می توان به مصدومیت های بلند مدت،درگیری های متعدد با مقامات باشگاه و کادرفنی تیم ،اختلاف نظر و مناقشه با مربی تیم ملی و همچنین مسوولان فدراسیون فوتبال کشورش بخاطر خداحافظی از تیم ملی اشاره کرد.

بالاک که ۹۸ بازی ملی و ۲۶۷ بازی باشگاهی را در کارنامه فوتبالی خود دارد و در طول حضور در مسابقات ۷۷ گل برای تیم های باشگاهی به ثمر رسانده است، گفت : آلمان در دوران حضور من در مستطیل سبز نقش بسار مهمی داشت اما من او را فراموش خواهد کرد.

وی افزود: من دو سال سخت را در لورکوزن پشت سر گذاشتم و از لحاظ ورزشی چاره ای جز این ندارم که این دو سال تلخ را از یاد ببرم.

در همین رابطه،’ وولفگانگ هولتس هاوزر’ رییس باشگاه لورکوزن،گفت: بطور طبیعی برای یک ستاره جهانی فوتبال مانند بالاک خوب بود که در اوج افتخار، از دنیای بازیگری خداحافظی کند اما اختلافات شدید وی با کادر فنی و مقامات باشگاه در نهایت منجر به این شد که به یک بازیکن نیمکت نشین تبدیل شده و به فکر ترک تیم بیافتد.

بالاک که همیشه تاکید داشت،برای حضور در زمین مسابقه بسیار پرانگیزه و مشتاق است بخاطر مصدومیت، از حضور در جام جهانی ۲۰۱۰ فوتبال در آفریقای جنوبی محروم شد و بخاطر از دست دادن بازوبند کاپیتانی تیم ملی که شبانه از وی گرفته و به فیلیپ لام اهدا شده بود، با ‘یوآخیم لاو’ سرمربی، اختلاف شدیدی پیدا کرد.

این اختلاف زمینه ساز حذف کامل بالاک از تیم ملی آلمان شد و تا جایی ادامه یافت که وی حتی حاضر نشد در بازی خداحافظی که برایش در مقابل تیم ملی برزیل تدارک دیده شده بود و منجر به پیروزی ۳ بر ۲ آلمان شد، حضور داشته باشد.

وی دو سال اخیر را سخت ترین دوران زندگی فوتبالی خود توصیف کرد و گفت: چیزی که من در این دو سال با آن روبرو شدم، خیلی از فوتبالیست ها در طول ۲۰ سال هم تجربه نمی کنند.

هافبک به یاد ماندنی تیم ملی فوتبال آلمان،به رغم همه مشکلاتی که در طول سال های گذشته با آن مواجه بوده، از همه آنچه در مدت حضورش در فوتبال آلمان بدست آورده، ابراز رضایت کرد و گفت: چیزی که من در جوانی بدست آوردم، اشخاص دیگر در کل سالهای زندگی خود بدست نمی آوردند و دستیابی به این موفقیت ها برای خیلی ها یک رویا است.

افتخارات بزرگ ورزشی، محبوبیت، شهرت و رفاه مالی از جمله مواردی بود که بالاک آنها را به عنوان دستاوردهای با ارزش دوران فوتبال خود در تیم ملی آلمان و باشگاه های بوندس لیگا، معرفی کرد.

وی که سه بار در سالهای ۲۰۰۲، ۲۰۰۳ و ۲۰۰۵ به عنوان بازیکن سال آلمان انتخاب شده است، از آینده فوتبالی خود بعد از خداحافظی از بوندس لیگا سخنی به میان نیاورده اما مطبوعات ورزشی، مقصد بعدی وی برای ادامه فوتبال حرفه ای را لیگ آمریکا پیش بینی کرده اند.

در همین زمینه خبر می رسد که وی همکاری با فوتبال آمریکا را از جام ملت های ۲۰۱۲ اروپا که از ماه آینده آغاز خواهد شد،با تفسیر مسابقات این جام برای یک شبکه ورزشی آمریکایی آغاز خواهد کرد.

بالاک ۳۶ ساله به عنوان بازیکن در تیم های باشگاهی کایزرس لاترن ، بایر لورکوزن ( ۲ دوره)، بایرن مونیخ و چلسی انگلیس حضور داشته و نزدیک به ۱۰ سال نیز بازیکن ثابت تیم ملی فوتبال آلمان بوده است.

اروپام** ۲۰۵۱** ۱۷۰۱ **۱۹۱۷

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۲۲۹۷


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.