ورزشکاران آمریکا و استرالیا در لندن گم شدند

به گزارش دیلی تلگراف ، ورزشکاران و مسئولان تیم المپیک استرالیا که خسته پروازی ۲۳ ساعتی بودند به جای آن که ظرف کمتر از ۱۵ دقیقه به محل اقامت خود برسند، یک ساعت ونیم در خیابان ها چرخیدند. کاخ باکینگهام و مجلس را دور زدند و سرانجام اتوبوسشان در پارک المپیک توقف کرد.

علت آن هم ناشی بودن راننده دوبلینی اتوبوسی بود که برای نقل و انتقال ورزشکاران در طول بازی های المپیک استخدام شده بود.

این راننده پیش از این مسیر فرودگاه تا پارک المپیک را نپیموده بود و در عین حال قادر نبود از سیستم ‘جی.پی.اس’ استفاده کند و مسیر را بخواند.

سرنوشت اتوبوسی دیگر که ورزشکاران آمریکایی را از فرودگاه می آورد از این هم بدتر بود. آنها مسیر کوتاه فرودگاه تا پارک المپیک را چهار ساعت طی کردند. آمریکایی ها سفری ۲۳ مایلی داشتند تا به پایتخت برسند.

بسیاری از رانندگانی که برای اتوبوس های حامل تیم های ورزشی در المپیک به کارگرفته شده اند با خیابان های لندن آشنا نیستند و برایشان خواندن سیستم ‘ جی.پی.اس’ نصب شده در این خودروها دشوار است ، وانگهی؛ در این سیستم ‘دهکده المپیک’ تعریف نشده است.

‘دامین کلی’ یکی از مسئولان تیم المپیک استرالیا گفت:‌ابتدا تصور کردیم راننده مسیر را بلد است چون از سیستم ‘ جی.پی. اس’ استفاده نمی کرد ولی بعدا که متوجه شدیم درحال دور زدن خیابان ها هستیم، از راننده خواستیم از سیستم استفاده کند ولی او گفت طرز کارش را بلد نیست.

وی افزود: یکی از پزشکان تیم سیستم ‘ جی.پی.اس’ را روشن کرد ولی اصلا مقصدی به نام ‘ دهکده المپیک’ در آن تعریف نشده بود. سرانجام یکی از ورزشکاران با موبایل آیفون خود مسیر را پیدا و راننده را راهنمایی کرد.

‘ کرون کلمنت’ قهرمان دو و میدانی آمریکا گفت گام نخست در لندن چندان جالب نبود.

کلمنت که مدال طلای المپیک را در ماده ۴۰۰ متر دارد و رقیب ‘ دای گرین’ دونده بریتانیایی است در صفحه توییتر خود به گم شدن اتوبوس حامل ورزشکاران آمریکایی اشاره کرد و نوشت: ما چهار ساعت در راه گم شده بودیم. ورزشکاران خواب آلود و گرسنه بودند و لازم بود به دستشویی بروند. کم مانده بود به راننده التماس کنیم ‘ لطفا ما را به دهکده المپیک برسان’.

وی افزود: باورم نمی شد این مسیر چهار ساعت طول بکشد. متقاعد شدم که گم شده ایم. ما تقریبا همه منطقه جنوب شرقی انگلیس را گشتیم تا به پارک المپیک برسیم.

‘ هیو رابرتسون’ وزیر المپیک بریتانیا از مشکلاتی که در نقل وانتقال تیم های پیش آمده عذرخواهی کرد و گفت: واقعا متاسفم. مشخص است که رانندگان باید بدانند به کجا می خواهند بروند.

یکی از سخنگوی کمیته برگزاری المپیک لندن هم در این باره گفت: امروز ۱۰۰ اتوبوس مسافران را جابجا کردند. این نخستین روز است و فقط دو اتوبوس سفرشان کمی طولانی تر شده . قریب به اتفاق رانندگان اتوبوس ها ماموریتشان را خوب انجام دادند.

ورزشی **‌۱۵۵۳

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۳۳۷۴


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.