ورزش‌های هوازی خطر ابتلا به سرطان سینه را کم می‌کنند

۱۱خردادماه،

DEL_3644_medium.jpeg

انجام ورزش‌های هوازی فواید بسیاری به همراه دارد. این نوع ورزش‌ها برای سلامت جسمانی بسیار موثرند. به‌علاوه ورزش‌های هوازی با تغییر در متابولیسم بدن از خطر ابتلا به سرطان سینه می‌کاهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ورزش‌های هوازی با تغییرات در تشریح هورمون استروژن و متابولیسم بدن، خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهند. تحقیقاتی در این زمینه در مجله آمریکایی انجمن سرطان به چاپ رسیده است.

میندی کورزر استاد دانشکده علم تغذیه دانشگاه مینه‌سوتا می‌گوید: تحقیقات نشان داده‌اند که فعالیت فیزیکی خطر ابتلا به سرطان سینه را کاهش می‌دهد اما هیچ مطالعه بالینی در این زمینه انجام نشده است. مطالعات ما اولین تحقیقاتی است که نشان می‌دهد تمرین‌های هوازی بر هورمون استروژن و بهتر شدن متابولیسم بدن تاثیر دارند.

کورزر و همکارانش تحقیقات ورزش زنان را به روش بالینی انجام داده‌اند، در این تحقیقات ۳۹۱ زن شرکت داشتند که شرایط متفاوتی با یکدیگر داشتند.

برخی از آنها ۵ مرتبه در هفته به مدت ۳۰ دقیقه ورزش‌های هوازی انجام دادند. محققان برای هرکدام از این اشخاص طوری برنامه‌ریزی ورزشی کردند که بتوانند به هنگام ورزش ماکزیمم ضربان قلب را ایجاد کنند.

محققان از این اشخاص قبل و بعد از این تحقیقات نمونه ادرار گرفتند و متوجه شدند که ماده‌ای در بدن افزایش می‌یابد که از خطر ابتلا به سرطان سینه می‌کاهد. این متابولیست ۲-OHE1 نام دارد.

ورزش‌های هوازی سبب بالا رفتن آمادگی جسمانی و سلامتی قلب می‌شوند و به کمک تغییرات در ترشح استروژن از سرطان سینه جلوگیری می‌کنند.

کورزر در حال حاضر به کمک همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا و فیلادلفیا در حال انجام تحقیقات بیشتر در رابطه با سرطان سینه و ورزش است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.