ورزش بی‌خوابی را کاهش می‌دهد

۱فروردین ۱۳،

بی‌خوابی از مشکلاتی است که اشخاص بسیاری به آنها دچارند. این اشخاص مجبورند از داروهای خواب‌آور برای کنترل میزان خواب خود استفاده کنند و از عوارض این مشکل از جمله خستگی رنج می‌برند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، پایگاه اینترنتی Science daily در این باره نوشته است: ورزش‌های هوازی متعادل یا ورزش‌های استقامتی متعادل می‌توانند از میزان اضطراب کم کنند و کیفیت خواب را بالا ببرند، این نوع ورزش‌ها برای مقابله با بی‌خوابی مناسب‌اند. تحقیقاتی در این زمینه انجام شده است که توسط گیسل پاسوس استاد دانشگاه فدرال برزیل مدیریت شد.

این تحقیقات بر روی ۳۶ بیمار مبتلا به بی‌خوابی صورت گرفت و نتایج آن نشان داد که ورزش سبب کاهش بی‌خوابی می‌شود و دفعات پریدن از خواب را کم می‌کند. با انجام ورزش‌های هوازی ۳۷% به زمان خواب این اشخاص اضافه شد و ۷% از میزان اضطراب در این اشخاص کم شد.

پاسوس می‌گوید: « یافته‌ها نشان می‌دهد که راه‌هایی برای کم کردن نشانه‌های بی‌خوابی وجود دارد که بدون مصرف دارو قابل استفاده‌اند. این تحقیقات اولین مطالعات دربارهٔ تاثیر ورزش بر بی‌خوابی بود و هدف آن بالا بردن کیفیت زندگی اشخاص و کم کردن اختلالات خواب بود.»

بی‌خوابی عارضه‌ای است که به سبب آن، فرد دچار اختلالات در خواب می‌شود. اشخاص مبتلا به این مشکل به سختی به خواب می‌روند و بسیار زود از خواب بیدار می‌شوند. حدود ۳۰ درصد اشخاص بزرگسال نشانه‌هایی از بی‌خوابی دارند و این مشکل در اشخاص مسن و به خصوص زنان بیشتر دیده می‌شود.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.