ورزش دارویی برای زنان شاغل – اخبار اجتماعی

در مطب دکتر ۲ زن همزمان به پیش دکتر پذیرش شدند که به دید عموم هر دو یک سن و سال داشتند ولی در عین بازپرسی دکتر از آنان متوجه اختلاف ۱۰ ساله آنان شدم.

 دیگری با اینکه ۱۰ سال از یکی دیگر بزرگتر بود ولی جوان تر و شاداب تر و پوستی سالم تر از آن یکی داشت،‌ زمانی که علت را جویا شدم آن زن به ورزش منظم خود در طی زندگی اش اشاره کرد…
 
به گزارش خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، در جوامع کنونی ما ورزش به ویژه برای زنان شاغل بسیار مثمرثمر بوده و تا حد زیادی آنان را از مشکلات آینده خویش دور می کند ولی زنان می گویند که حتی برای سر خاراندن وقت ندارند چه برسد به اینکه ورزش کنند و ما نیز به طور ساده می گوییم که ورزش مثل دارویی تلخ هم اگر فرض شود ولی به خاطر خاصیت دارویی اش حتما باید برای انجام ان وقت بگذارید.
یک آسیب شناس گفت: ورزش برای سلامت جسم و آرامش رون زنان شاغل اجتناب ناپذیر است و از دیگر دلایلی که ورزش را برای زنان شاغل واجب کرده مسئولیت انسانی و اجتماعی آنان است که از مسئولیت انسانی می توان به بارداری و تولد نوزاد را که وابسته به بدن سالم مادر است اشاره کرد.
مولایی در رابطه با مسئولیت اجتماعی زنان گفت: از مسئولیت های اجتماعی نیز طراوت و شادابی برای خود و خانواده خویش و در برخورد با اطرافیان و جامعه حائز اهمیت است که با ورزش منظم می توان به تمامی آنان پوشش کاملا مناسبی داد و طبق آمار بیش از ۵۰ درصد از زنان خوش رفتار به طور منظم به ورزش پرداخته اند.
احمدی کارشناس پزشکی در رابطه با ذکر تاثیرات مفید ورزش کردن اظهار داشت: ورزش زنان از جنبه های دیگری چون بالا بردن اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، کاهش استرس، شادابی و نشاط، بالا بردن کارایی ذهنی، کاهش بیماری دیابتی، کاهش فشارخون، کاهش فشارهای عصبی، کاهش افت جهانی و کاهش پوکی استخوان قابل توجه می باشد و این موارد تنها نیم کوچکی از تاثیرات ورزشی برای جسم و روان است.
وی در ادامه تصریح کرد: از دیگر عوامل ورزش که شاید برای زنان اهمیت بسیاری داشته باشد این است که ورزش کردن موجب طول عمر پوست زنان شاغل بوده و از چروکیدگی و نابودی آنان جلوگیری می کند به طور متوسط زنانی که به طور منظم فعالیت ورزشی دارند ۱۰ سال دیرتر از زنان دیگر به چروکیدگی پوست دچار می شوند.
احمدی در رابطه با ورزش صحیح و کارآمد برای زنان شاغل گفت:‌ لازم به ذکر است که منظور از ورزش زنان اجرای حرکات سخت و حرفه ای نمی باشد به طور فرض پیاده روی تند و یا کوهنوردی به شکل ساده آن هم برای نیم ساعت می تواند ورزش مفیدی برای زنان باشد.
گفتنی است، که بعضی از شرکت ها و نهادهای دولتی برای تقویت بانوان شاغل و بازدهی اداری و حسن رفتار آنان با ارباب رجوع به توسعه و تعمیم ورزش در آنان پرداختند و سالن هایی را به صورت رایگان در اختیار زنان شاغل قرار داده اند./ز


باشگاه خبرنگاران
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. قهرمانی:

    سلام لطفا یه مطلب در مورد تاثیر ورزش بر وضعیت روحی زنان شاغل برای من بفرستید.با سپاس

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.