ورزش صبحگاهی باعث بهبود کیفیت زندگی معتادین پس از ترک می شود

با توجه به فقر حرکتی مبرم و عادات ویژه حرکتی معتادین در مدت طولانی سالهای اعتیاد،تمرین و برنامه های ورزشی جهت بهبود سلامت عمومی و کیفیت زندگی این افراد امری ضروری است.

وحید خدایی، کارشناسی ارشد حرکات اصلاحی و آسیب شناسی ورزشی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود:اعتیاد یک بیماری جسمی،روانی بشمار می آید که همه ابعاد زندگی،سلامتی فردی،خانواده و جامعه را به خطر می اندازد. امروزه در روش های درمانی معتادین،علاوه بر پرهیز از مواد در معتادان،به هدفمندی افراد معتاد در حال بهبودی اهمیت داده می شود.

وی گفت: محققان معتقدند سوءمصرف مواد،وابستگی و عوارض ناشی از آن،تهدیدی جدی بر سلامت بشمار می آید و بر کمیت و کیفیت زندگی تاثیر منفی می گذارد، و برنامه های پیشگیری از سوءمصرف مواد را با برنامه های ارتقاء سلامت توام می دانند.

خدایی تصریح کرد: یکی از پیامدهای اعتیاد طولانی مدت به مواد مخدر،کاهش قدرت عضلانی،کاهش توان هوازی و شیوع بسیار بالای ناهنجاری های اسکلتی می باشد که این امر،ضرورت تمرین و برنامه های ورزشی را برای جبران این عوارض تایید می نماید.کیفیت زندگی یک شاخص اساسی محسوب می شود و از آنجا که ابعاد متعددی مانند جنبه های فیزیولوژیک،عملکرد و وجود فرد را در بر می گیرد،توجه به آن از اهمیت خاصی برخوردار است.

این کارشناس ارشد حرکات اصلاحی اظهار کرد: جنبه های فیزیولوژیک،عملکرد و وجود فرد را در بر می گیرد،توجه به آن از اهمیت خاصی برخوردار است از این رو با توجه به فقر حرکتی مبرم و عادات ویژه حرکتی معتادین در مدت طولانی سالهای اعتیاد،تمرین و برنامه های ورزشی جهت بهبود سلامت عمومی و کیفیت زندگی این افراد ضروری به نظر می رسد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.