ورزش فاکتوری برای افزایش طول عمر بیماران سرطانی

۵ شنبه ۱۸ آبان ۹۱ به نقل از باشگاه خبر نگاران جوان در پورتال خبری ممتاز نیوز انتشار یافته است،

بیماران مبتلا به سرطان با ورزش نمودن می توانند روزانه سموم سرطانی را از بدن خود خارج نمایند و طول عمر خود را افزایش دهند.

دکتر حمید رضا دادبخش، متخصص داخلی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افزایش طول عمر بیماران سرطانی دو یا سه نکته بسیار مهم را در برمی گیرد.

وی افزود: ورزش فاکتوری برای طول عمر فرد مبتلا به سرطان می باشد زیرا با ایجاد ورزش نمودن منظم و مرتب و به صورت ریتمیک و روزانه سموم بدن از طرق مختلف از بدن دفع می گردد.

داد بخش گفت: زیرا این بیماران وضعیت خاصی دارند و سبب وضعیت وجود سلول های سرطانی در بدن آنها است که به بافت های مختلف بدن حمله می نماید. این نوع بیماران حتما ورزش نمودن را از یاد نبرند. بیماران کنسر یا سرطانی با چند دوره برنامه شیمی درمانی یا رادیو تراپی و مصرف مواد غذایی سالم اعم از لبنیات، سبزیجات سالم و با ورزش نمودن و با محوریت خاص می توانند روند بیماری را کندتر نمایند.

به عنوان مثال کسانی که دچار سرطان ریوی می باشند در هوای سرد و آزاد نباید به ورزش نمودن خود ادامه دهند زیرا مضر و خطر آفرین است.

 دادبخش تصریح نمود: همچنین اشخاصی که دچار سرطان استخوان می باشند از انجام فعالیت های بسیار پرهیز نمایند زیرا فعالیت های پرجنب و جوش برای این بیماران مضر است./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.