ورزش منظم سبب کاهش قند خون می‌شود

خبرگزاری آریا- انجام منظم فعالیت ورزشی تاثیر به‌سزایی بر روی کاهش قند خون دارد و به همین دلیل باید حداقل یک روز در میان به انجام فعالیت ورزشی پرداخت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت‌‌: بهترین نوع ورزش برای افراد مبتلا به دیابت ورزش‌های هوازی است که شامل پیاده‌روی، دویدن‌آهسته و یا دویدن روی نقاله، قایق سواری، شنا، دوچرخه سواری یا رکاب زدن روی دوچرخه ثابت است.
دکتر محمد آذینی با اشاره به اینکه پیاده‌روی ساده‌ترین ورزش هوازی است، بیان کرد: ما می‌توانیم پیاده‌روی خود را در صبح افزایش دهیم چراکه هیچ‌گونه اختلالی به سلامتی و خواب وارد نمی‌کند با ۵/۱ کیلومتر در روز شروع و طی شش هفته مقدار آن را به شش کیلومتر رساند، زیرا با پیاده‌روی در هنگام شب استراحت و ریتم قلب دچار مشکل می‌شود.
وی اضافه کرد: انجام ورزش باید جزئی از برنامه روزانه باشد و بهترین زمان برای ورزش ۱ تا ۲ ساعت بعد از غذا است، زیرا قند خون بهتر کنترل می‌شود و درصورت تزریق انسولین احتمال کاهش قند خون کمتر می‌شود.
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور اضافه کرد: اگر از انسولین استفاده می‌شود باید از ورزش در ساعاتی که فعالیت انسولین در بدن به حداکثر میزان خود می‌رسد، خودداری کرد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.