ورزش منظم سبب کاهش قند خون می‌شود

انجام منظم فعالیت ورزشی تاثیر به‌سزایی بر روی کاهش قند خون دارد و به همین دلیل باید حداقل یک روز در میان به انجام فعالیت ورزشی پرداخت.

به گزارش گروه علمی،‌پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور ضمن بیان این مطلب گفت‌‌: بهترین نوع ورزش برای افراد مبتلا به دیابت ورزش‌های هوازی است که شامل پیاده‌روی، دویدن‌آهسته و یا دویدن روی نقاله، قایق سواری، شنا، دوچرخه سواری یا رکاب زدن روی دوچرخه ثابت است.

دکتر محمد آذینی با اشاره به اینکه پیاده‌روی ساده‌ترین ورزش هوازی است، بیان کرد: ما می‌توانیم پیاده‌روی خود را در صبح افزایش دهیم چراکه هیچ‌گونه اختلالی به سلامتی و خواب وارد نمی‌کند با ۵/۱ کیلومتر در روز شروع و طی شش هفته مقدار آن را به شش کیلومتر رساند، زیرا با پیاده‌روی در هنگام شب استراحت و ریتم قلب دچار مشکل می‌شود.

وی اضافه کرد: انجام ورزش باید جزئی از برنامه روزانه باشد و بهترین زمان برای ورزش ۱ تا ۲ ساعت بعد از غذا است، زیرا قند خون بهتر کنترل می‌شود و درصورت تزریق انسولین احتمال کاهش قند خون کمتر می‌شود.

مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت نیشابور اضافه کرد: اگر از انسولین استفاده می‌شود باید از ورزش در ساعاتی که فعالیت انسولین در بدن به حداکثر میزان خود می‌رسد، خودداری کرد./ح


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.