ورشکستگی بیمارستان‌های دولتی

۱۴م دیماه ،

وی با انتقاد از سازمان‌های بیمه‌گر به‌علت پرداخت نکردن بدهی‌ها بیمارستان‌ها، افزود:‌ به طور حتم باید ساختار بیمه‌ها را برای تسریع در پرداخت بدهی تغییر داد.

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بحرانی خواندن وضعیت کنونی بیمارستان‌های دولتی، گفت:‌ دولت باید نگرش خود را نسبت به حوزه سلامت به‌ویژه بیمارستان‌های دولتی تغییر دهد در غیر این‌صورت در آینده‌ای نزدیک شاهد تعطیلی این‌گونه مراکز هستیم.

به گزارش انتخاب، نعمت‌الله منوچهری در گفت‌ وگو با خانه ملت با انتقاد از وضعیت کنونی بیمارستان‌های دولتی، افزود: متأسفانه به‌علت کمبود اعتبارات، این بیمارستان‌ها با مشکلات بسیاری روبه‌رو می باشند، که این موضوع در وهله اول به بیماران و مردم ضربه می‌زند.

نماینده مردم پاوه، جوانمرد، ثلاث‌باباجانی و رودسر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از عوامل بروز مشکل در بیمارستان‌های دولتی، غیرواقعی بودن تعرفه‌های بیمارستانی است، گفت: متأسفانه هیأت دولت با وجود اصرار وزیر پیشین بهداشت، درمان وآموزش‌پزشکی، میزان تعرفه بیمارستانی را بسیار کم و غیرواقعی اعلام کرده است، که این موضوعات به طور حتم بر افزایش مشکلات بیمارستان‌ها به‌ویژه بیمارستان‌های دولتی تأثیر می‌گذارد.

وی با انتقاد از سازمان‌های بیمه‌گر به‌علت پرداخت نکردن بدهی‌ها بیمارستان‌ها، افزود:‌ به طور حتم باید ساختار بیمه‌ها را برای تسریع در پرداخت بدهی تغییر داد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اعلام اینکه متأسفانه وضعیت کنونی بیمارستان‌های دولتی به سمت سراشیبی است، تصریح کرد:‌ دولت باید نگرش خود را نسبت به حوزه سلامت به‌ویژه بیمارستان‌های دولتی تغییر دهد، تا در آینده شاهد تعطیلی این‌گونه مراکز نباشیم.

منوچهری با بیان اینکه هم‌اکنون بیمارستان‌ها حدود پنج ماه است که طلب خود را از سازمان‌های بیمه‌گر دریافت نکرده‌اند، گفت: به طور حتم بدقولی‌های سازمان‌های بیمه‌گر در پرداخت بدهی‌ها، سبب بروز مشکلاتی در بیمارستان‌ها می‌شود، از طرف دیگر تمام بیمارستان‌ها باید به سمت هیأت امنایی شدن گام بردارند.

وی با یاد‌آوری مشکلات اخیر بیمارستان‌ها در تهیه تجهیزات پزشکی و داروهای موردنیاز، تصریح کرد:‌ متأسفانه افزایش قیمت دلار سبب افزایش بی‌رویه قیمت این محصولات شده است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هم‌اکنون درآمد بیمارستان‌ها با هزینه‌های این مراکز درمانی تطابق ندارد، یادآور شد: متأسفانه درآمد حاصله این مراکز کفاف هزینه‌های آنان را نمی‌دهد، بر این اساس شاهدیم که مراکزی همچون بیمارستان‌ها در حال ورشکستگی می باشند.


خبرگزاری انتخاب |
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.