ورق تحریم برمی گردد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

رویترز: باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا چند هفته پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با تصمیم بسیار مهم و محوری تحریم نفت ایران روبرو خواهد بود.

به گزارش گروه وبگردیممتازنیوز، خبرگزاری رویترز در گزارشی در این مورد می نویسد: چالش آقای اوباما این است که باید بین اعمال فشار بر ایران و ممانعت از افزایش غیرقابل کنترل نفت توازن ایجاد کند.

 

احتمال دارد اقدام سخت گیرانه برای قطع مناسبات این کشورها با صنعت نفت ایران، قیمت سوخت را به طور قابل توجهی افزایش دهد و این افزایش قیمت در نهایت به سود ایران و به ضرر متحدان آمریکا تمام خواهد شد. از سویی دیگر، اتخاذ موضع نرم نیز انتقاد کنگره و اسراییل را برخواهد انگیخت.

 

ایالات متحده و اتحادیه اروپا به هدف قطع درآمدهای نفتی ایران و فشار بر ایران برای توقف برنامه غنی سازی اورانیوم، تحریم های اقتصادی سنگینی را علیه ایران اعمال کرده اند.

 

این در حالی است که مارک دوبویتز، رئیس «بنیاد دفاع از دموکراسی ها» و یکی از هواداران سرسخت تشدید تحریم ها علیه ایران به رویترز گفته است «به نظر می رسد تحریم نفت ایران به نقطه کاهش بازده رسیده است».

 

دوبویتز گفته است کاهش واردات جهانی نفت ایران به سطحی بسیار پایین تر از ٨٠٠ هزار بشکه در روز مستلزم تلاش بسیار است.

 

ترور هوسر، یکی از شرکای «گروه رادیوم» شرکت های مشاوره ای اقتصاد و سیاست مستقر در نیویورک می گوید دولت ایالات متحده باید در تحریم نفت ایران تجدید نظر کند چرا که تحریم نفت ایران باعث افزایش قیمت جهانی آن می شود و در نتیجه به سود ایران تمام خواهد شد و به متحدان واشنگتن لطمه وارد می کند و در نهایت تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی خواهد داشت.

 

آقای هوسر، یکی از مشاوران پیشین وزارت امور خارجه آمریکا می گوید «اگر فشارها بیش از حد افزایش پیدا کنند و قیمت نفت بالا برود، موثر بودن تحریم ها تحت الشعاع قرار می گیرد و حمایت کشورهای دیگر از تحریم ها کاهش پیدا خواهد کرد».

 

رویترز می نویسد، چین رسما ً با تحریم های ایالات متحده (علیه ایران) مخالفت کرده است و سطح واردات نفت چین از ایران در ماه ژوئن به بالاترین سطح یازده ماه گذشته رسیده است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.