ورق های غیر آهنی

ورق های غیر آهنی

ورق های فلزی کاربرد بسیار بالایی در انواع صنایع  دارند به خصوص ورق های غیر آهنی که به دلیل ویژگی هایی نظیر اکسید نشدن و زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

در این مقاله سعی شده که به انواع فلزات آهنی و غیر آهنی به طور مختصر بپردازیم

فلزات غیر آهنی شامل آلومینیوم ، مس ، سرب ، روی و قلع است. این نوع فلزات محتوای آهن کمی دارند و به همین دلیل مقاومت بالاتری در برابر زنگ زدگی و خوردگی امکان پذیر است. به همین دلیل معمولاً از فلزات غیرآهنی برای ناودان ، لوله های مایع ، سقف و وسایل فضای باز استفاده می شود. سرانجام این نوع فلزات غیر مغناطیسی هستند که برای بسیاری از عملکردهای الکترونیکی و سیم کشی مهم است. در زیر لیستی از فلزات غیر آهنی مورد استفاده در ساخت فلز آورده شده است.

آلومینیوم

آلومینیوم برای ساخت فلز محبوب است زیرا این ماده سبک است ، که برای صنایعی که برای پروژه ها به فلز نیاز دارند اما نمی توانند وزن را مدیریت کنند ضروری است. صنایعی که غالباً از این ماده سبک استفاده می کنند ، صنایع اتومبیل سازی یا هوا فضا است. در نهایت ، آلومینیوم سبک ، با دوام و همه کاره با خواص حرارتی خوب است.

مس

مس به دلیل مقاومت ، انعطاف پذیری و رسانایی ماده مهمی برای ساخت فلز است. معمولاً از مس برای کمک به تشکیل مواد مورد نیاز مانند سیم ، میله ، ریخته گری و پودر استفاده می شود. مس همچنین در محیط های مختلف در برابر خوردگی مقاوم است و آن را به ماده ای مفید برای پروژه های صنعتی تبدیل می کند.

فلز روی

گالوانیزه کردن فلز بیشترین کاربرد روی است و با غوطه ور شدن قطعه در روی مذاب یا پوشاندن آن انجام می شود.

رهبری

سرب عمدتا برای تجهیزات الکتریکی مانند کابل و باتری استفاده می شود. سرب همچنین به طور قابل توجهی در ساخت و ساز ساختمان برای ورق های فلزی و لوله ها استفاده می شود.

نیکل

نیکل فلزی جامد اما قابل انعطاف است. به عنوان یک ترکیب ، این فلز غیر آهنی به افزایش مقادیر ضربه در پروژه های دمای پایین کمک می کند. آلیاژهای نیکل و نیکل هر دو قابل پردازش هستند و به راحتی با روش های گاز و قوس جوش می شوند.

فلزات آهنی محتوای کربن بیشتری دارند و اکثراً مغناطیسی هستند که آنها را برای کاربردهای موتور و الکتریکی مفید می کند. این فلزات به دلیل مقاومت انعطاف پذیری و دوام مورد توجه قرار می گیرند. همچنین از فلزات آهنی برای مصالح ساختمانی ، مصارف صنعتی ، لوله کشی در مقیاس بزرگ ، حمل و نقل اتومبیل و بسیاری از وسایل و ظروف روزمره استفاده می شود. در زیر لیستی از فلزات آهنی مورد استفاده در ساخت فلز آورده شده است.

فولاد

فولاد یکی از پرکاربردترین مواد سازندگان فلز است. فولاد از همه کاره ترین گزینه ها برخوردار است و می تواند در هر مکانی از ساخت و ساز تا ماشین آلات مورد استفاده قرار گیرد. فولاد ماده ای قابل نگهداری است که به دلیل استحکام و مقاومت خود مشهور است. همچنین داشتن ویژگی های قابل بازیافت بدون از دست دادن کیفیت آن باعث می شود که فلز برای توسعه طولانی مدت مناسب باشد.

 فولاد کربن

فولاد کربن فلز غالب برای اهداف صنعتی است. کار با این مواد آسان است و برای تولیدکنندگان رایج است زیرا می توان آن را به روشهای مختلفی به پایان رساند. این بدان معنی است که فولاد کربنی می تواند در شرایط سخت محیط های صنعتی مقاومت کند.

چدن

چدن سخت و مقاوم در برابر سایش است. از آن در لوله های آب ، ابزارآلات ، موتورهای اتومبیل و اجاق گاز استفاده می شود.

آهن فرفورژه

به سادگی ، آهن فرفورژه آهن است که گرم شده و سپس با ابزار کار شده است. آهن فرفورژه بسیار انعطاف پذیر است ، به این معنی که می توان آن را گرم کرد و دوباره گرم کرد و به اشکال مختلف کار کرد.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.