ورود آمریکا به قرارداد گازی با اسرائیل دخالت در امور مصر است

به گزارش خبرگزاری مهر، “محمود غزلان” در گفتگو با خبرگزاری “آکی” ایتالیا اظهار داشت: میانجیگری آمریکا در موضوع صادرات گاز مصر به اسرائیل نوعی دخالت در امور داخلی مصر تلقی خواهد شد.

وی با بیان این مطلب افزود: اخوان المسلمین از اقدام اخیر مصر مبنی بر لغو قرارداد گازی با اسرائیل به شدت ابرازخرسندی کرد چرا که این مسئله حاکمیت مصر را احیا کرد.

غزلان درباره احتمال میانجیگری آمریکا برای از سرگیری صادرات گاز مصر به فلسطین اشغالی به عنوان ناظر صلح کمپ دیوید اظهار داشت: آیا توافقنامه صلح کمپ دیوید به این معنی است که ثروت ملی مصر که ما به آن نیاز داریم باید غارت شود و به قیمتی ناچیز در اختیار اسرائیل قرار گیرد؟

وی در ادامه گفت: این یعنی اینکه ما یک کشور مستعمره هستیم در حالی که انقلاب ۲۵ ژانویه رخ داد تا حاکمیت مصر احیا شود اما ما تاکید می کنیم که آمریکا حق دخالت در امور داخلی مصر را ندارد.

خبر لغو قرارداد گازی مصر با رژیم صهیونیستی که روز گذشته اعلام شد شوک بزرگی را به مقامات صهیونیست وارد کرد تا جایی که برخی مسئولان نظامی این رژیم مصر را به اشغال صحرای سینا در صورت ادامه اقدامات ضد اسرائیلی این کشور تهدید کردند.

MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.