ورود آی پدهای تازه به رقابت تبلتها /مک بوک پرو رونمایی شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

اپل جنگ تبلتی امسال را از شب قبل با رونمایی آخرین نسخه ها از آی پدهای خود آغاز کرد تا بتواند رقابت فزاینده‌ای را در این بازار رو به رشد رقم بزند. اپل جنگ تبلتی امسال را از شب قبل با رونمایی آخرین نسخه ها از آی پدهای خود آغاز کرد تا بتواند رقابت فزاینده‌ای را در این بازار رو به رشد رقم بزند.

 

آی پد تازه اپل سبکتر و باریک تر به عرض یک مداد خواهد بود و نام آن آی پد ایر (iPad Air) انتخاب شده است. آی پد مینی اپل با وضوح تصویر بالا، پردازنده سریع تر و رنگهای تازه عرضه شده است که هر دو قرار است در ماه نوامبر درست در زمان خریدهای پیش از سال نو میلادی وارد بازار فناوری شوند.

رونمایی آی پدهای تازه اپل همزمان با معرفی اولین تبلت نوکیا بود که صبح دیروز در ابوظبی صورت گرفت. نوکیا لومیا ۲۰۲۵ را که دارای آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت است را معرفی کرده است. از سوی دیگر تبلت سرفیس تازه مایکروسافت نیز از دیروز سه شنبه برای فروش وارد بازار شده است.

آی پد اپل هم نیز مانند دیگر رقبای خود بعضی از فشارهای رقابتی را که در بازار تلفنهای هوشمند با آن رو به رو است، احساس می کند. وقتی که آی پد برای اولین بار در سال ۲۰۱۰ معرفی شد، اپل اولین شرکتی بود که نشان می داد تبلتها چگونه در زندگی روزانه کاربرها ایفای نقش می کنند، اما امروز رقبای آی فون تلاش می کنند سهم بازار تبلت اپل را نیز به خود اختصاص دهند.

حدود ۶۵ درصد از تبلتها در سال ۲۰۱۱ دارای نرم افزار اپل بوده اند، اما به نظر می رسد که این تعداد تا سال ۲۰۲۲ به ۴۷ درصد کاهش می یابد و سیستم عامل اندروید ۴۹ درصد از تبلتهای بازار جهانی را در اختیار می گیرد.

قیمت اولین تبلتهای اندروید از اپل پایین تر بود و از این رو هر دو تلاش کردند که در کیفیت با هم مقابله کنند. اکنون اپل برای رسیدن این هدف سخت تلاش می کند. برای مثال بزرگترین ارتقای آی پد مینی صفحه نمایش رتینا بوده که اکنون با تبلتهایی شرکتهای آمازون و گوگل رقابت می کند که قیمت آنها کمتر از آی پد مینی است.

اپل درحال حاضر در صدر جدول فروش بازار است و ۳۲ درصد از فروش جهانی را به خود اختصاص داده است و تلاش نمی کند که روی قیمتها رقابت کند. آی پد مینی تازه از قیمت ۳۹۹ دلار آغاز شده و قیمت آی پد ایر نیز از ۴۹۹ دلار آغاز می گردد. این قیمت آی پد بزرگتر را در رقابت مستقیم با سایر رقیبان قرار می دهد اما قیمت آی پد مینی هنوز بیشتر از دستگاه های هم اندازه خود از جمله گوگل نکسوس ۷ است.

تیم کوک مدیر عامل شرکت اپل در مراسم دیروز همچنین لپ تاپ مک بوک پرو را به عنوان آخرین نسخه از لپ تاپهای این شرکت معرفی کرد. این مدل باریکتر و قدرتمندتر از مدلهای قبلی است و قیمت آن از ۱۲۹۹ دلار آغاز می گردد.

وی در اشاره ای نه چندان ظریف به شرکت مایکروسافت گفت: رقابت ما پیچیده است، رقیبان تلاش کرده اند که تبلتها را به رایانه های شخصی و رایانه های شخصی را به تبلت تبدیل کنند، ما مسیر روشنی در این رابطه داریم و هدفمان بسیار جاه طلبانه است. ما به این مقوله اعتقاد عمیق داریم و نوآوریهای خود را در این عرصه متوقف نکرده ایم.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.