ورود ایرانی ها به ناسا ممنوع شد

۱فروردین ۱۳،

عصر ایران: براساس تصمیمات تازه مدیریت ناسا، ورود اشخاص تازهی از شهروندان کشورهای چین، برمه، میانمار، اریتره، ایران، کره شمالی، عربستان سعودی، سودان و ازبکستان به تاسیسات، پایگاه ها و مراکز ناسا ممنوع است.
سازمان هوا فضای آمریکا (ناسا) ورود اشخاص تازه از چند کشور از جمله ایران را به مراکز این سازمان، ممنوع اعلام کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از رویترز، این اقدام به عنوان بخشی از اقدامات امنیتی برای مقابله با افزایش نگرانی ها از جاسوسی از ناسا صورت می گیرد.

براساس تصمیمات تازه مدیریت ناسا، ورود اشخاص تازهی از شهروندان کشورهای چین، برمه، میانمار، اریتره، ایران، کره شمالی، عربستان سعودی، سودان و ازبکستان به تاسیسات، پایگاه ها و مراکز ناسا ممنوع است.

مدیر ناسا در این باره گفت: ناسا با درخواست های تازه از طرف شهروندان چین و کشورهای دیگری برای ورود به مراکز خود مخالفت می کند.

“چارلز بولدن” در نشست کنگره آمریکا در واشنگتن اضافه کرد: از دیگر اقدامات امنیتی این است که همه شهروندان چین و شهروندان بعضی دیگر از کشورها که هم اکنون در حال فعالیت در ناسا می باشند از ورود به پایگاه های اطلاعاتی ناسا در اینترنت از طریق کامیپوترهای شخصی خود منع می شوند.

این محدودیت ها پس از آن صورت می گیرد که به تازگی یک شهروند چینی که قبلا در ناسا فعالیت می کرد قبل از ترک آمریکا به مقصد دستگیر شد. او اطلاعات بسیاری از ناسا در اختیار داشت که به صورت قانونی حق دسترسی به آنها را نداشت و قصد داشت این اطلاعات را به چین منتقل کند.

علاوه بر این، ۲۸۱ نفر از شهروندان غیرآمریکایی از جمله ۱۹۲ چینی که هم اکنون مجوز ورود به مراکز ناسا را دارند از این پس حق ندارد کامپیوترهای شخصی شان را وارد مراکز  ناسا کنند.

سازمان ملی هوانوردی و فضایی آمریکا (ناسا )‏ بزرگترین سازمان فضایی جهان است که در سال ۱۹۵۸ راه اندازی شد.

این سازمان هم اکنون ۱۷٫۸ میلیارد دلار بودجه سالانه و ۱۸ هزار نیروی متخصص دارد. ناسا همچنین دهها هزار نفر نیروی پیمانکاری نیز در اختیار دارد.


مجله اینترنتی برترین ها | پورتال خبری و سبک زندگی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.