ورود ایران به عرصه بین المللی در حوزه ساخت شهرک‌های تخصصی

فروردین ۱۴۰۳

ورود ایران به عرصه بین المللی در حوزه ساخت شهرک‌های تخصصی

ورود ایران به عرصه بین المللی در حوزه ساخت شهرک‌های تخصصی

 رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران از ساخت شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی ایرانی در کشورهای همسایه خبر داد.

به گزارش راسخون به نقل از ایسنا، محمد زیار، با اشاره به این‌که در حال حاضر از چند کشور همسایه تقاضای ساخت شهرک‌های صنایع تکمیلی درحوزه زنجیره پلیمری را داشته ایم گفت: فعلا مایلیم آنچه که در ایران هست را باربر کنیم.

وی تصریح کرد: برای ساخت شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی در دیگر کشورها ممانعتی وجود ندارد اما نگاه ما اشتغالزایی برای ایران است.

رییس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران با اشاره به این‌که ساخت شهرک‌های تخصصی صنایع تکمیلی با نیروی ایرانی در کشورهای دیگر در حال حاضر کار مشکلی است گفت: ما در ابتدای راه هستیم و این موضوع مقداری از توان شرکت ملی صنایع پتروشیمی خارج است.

زیار در ادامه صحبت‌های خود با ابراز امیدواری نسبت به تشکیل معاونت صنایع تکمیلی پتروشیمی در ریاست جمهوری گفت:‌در صورت ایجاد این معاونت می توان متصور بود که به فضای بین المللی در حوزه ساخت شهرک‌های تخصصی نیز ورود کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ساخت شهرک‌های تخصصی در دیگر کشورها پایگاه صنایع تکمیلی ایران را در کشور هدف را محکمتر نمی‌کند گفت: این موضوع را در برنامه بلند مدت در دستور کار داریم و از هم اکنون تقاضاهایی برای ساخت شهرک تخصصی در کشورهای همسایه به دستمان رسیده است.

/۱۱۱/


اخبار راسخون / دانشگاه
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.