ورود به عرصه تولید فیلم های تجربی منافاتی با ساخت فیلم مستند ندارد

‘شفیع آقامحمدیان’ روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به رغم ورود به عرصه تولید آثار سینمایی تجربی درخور توجه، به حمایت از تولید فیلم های کوتاه و مستند حرفه ای می پردازد.

وی ادامه داد: تولید فیلم های سینمایی مستند در این مرکز نه تنها کاهش نیافته بلکه مرکز گسترش سینمای مستند با افزایش تولید آثار مستند در ابتدای سال ۹۱ روبه رو بوده است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد: در هفته ای که گذشت ۲۴ طرح جدید مستند برای تولید تصویب شد.

آقامحمدیان توضیح داد: پیشتر نیز ۳۲ طرح برای تولید در مرکز گسترش سینمای مستند به تصویب رسیده که این نشان از روند رو به رشد تولید در این مرکز دارد.

وی یادآور شد: بیش از ۴۰ اثر سینمایی مستند، کوتاه، داستانی کوتاه و انیمیشن اکنون در مرحله تولید قرار دارند که این رقم در مقایسه با چهار ماه مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت که سال گذشته در همین ایام ما برای تولید به دلیل مشکلاتی که داشتیم اقدام نکرده بودیم اما امسال علاوه بر بیش از ۴۰ فیلم در دست تولید، بیش از ۵۰ طرح را نیز برای تولید تصویب کردیم.

آقامحمدیان اظهار امیدواری کرد که از ابتدای هفته جاری تولید طرح های فیلم مستند از سوی مرکز گسترش سینمای مستند آغاز شود.

وی گفت: ما با قدرت در تولید فیلم مستند، کوتاه و انیمیشن به فعالیت خود ادامه خواهیم داد و مرکز گسترش سینمای مستند نیز با ایجاد سازمان سینمایی به وظایف خود بیش از پیش اهتمام خواهد داشت.

فراهنگ**۱۹۸۳**

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۳۸۵۱۲


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.