ورود بیمه‌های جدید به بازار/ شرکتهای بیمه رتبه‌بندی می‌شوند

معاون بیمه مرکزی ایران از ورود شرکت های غیر دولتی جدید به بازار بیمه کشور به زودی خبر داد و گفت: شرکتهای بیمه رتبه بندی می شوند.
رحیم مصدق  از برنامه بیمه مرکزی برای ارزیابی و رتبه بندی شرکت های بیمه خبر داد و گفت: برای اجرای این برنامه موسساتی که دارای صلاحیت بوده و قادر به ارزیابی و رتبه بندی موسسات بیمه و کارگزاری های بیمه باشند شناسایی می شوند.

معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی ایران با اعلام اینکه شناسایی موسساتی که بتوانند کار ارزیابی خسارت بیمه ها را انجام دهند نیز در دستور کار است، افزود: در عین حال قصد داریم از مشتریان بیمه ای بیمه گذاران در مورد عملکرد شرکت های بیمه نظرسنجی کنیم.
وی ادامه داد: این نظر سنجی کیفیت خدمات ارائه شده توسط شرکت های بیمه به مشتریان و نحوه آن را در بر می گیرد تا بتوانیم توسعه صنعت بیمه و ایجاد شفافیت در بازار بیمه کشور را شاهد باشیم.
عضو هیئت عامل بیمه مرکزی ایران همچنین از وجود تعداد بالای تقاضای تاسیس شرکت بیمه در بیمه مرکزی خبر داد و افزود: حدود ۲۵ تقاضای تاسیس بیمه به صورت غیر دولتی به بیمه مرکزی رسیده است.
وی با اعلام اینکه بیمه مرکزی تمام تقاضاها را مورد بررسی قرار می دهد، اظهار داشت: برخی از تقاضاها از سوی متقاضیان به صورت جدی مورد پیگیری قرار می گیرد.
مصدق گفت: برخی دیگر از تقاضاها چندان از سوی متقاضیان به طور جدی پیگیری نمی شود و یا اینکه مدارک ارائه شده به بیمه مرکزی کافی نیست.
وی اظهار امیدواری کرد که در آینده ورود شرکت های بیمه جدید به بازار بیمه کشور که از توان مالی و سرمایه کافی برخوردار خواهند بود را شاهد باشیم.
۳۹۳۹
 

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.